معاون اقتصادی استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به نتایج حضور فعالان اقتصادی استان در همایش اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق گفت: ما در این همایش آمادگی فعالان اقتصادی استان برای حضور پررنگ در بازار عراق را اعلام کردیم.
کد خبر: ۶۰۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 08 May 2018

علی جهانگیری، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این همایش که هفته گذشته در کشور عراق برگزار شد استان آذربایجان شرقی با تیمی متشکل از بازرگانان ، تجار و اعضای اتاق بازرگانی تبریز حضور یافت و در این همایش نشست‌های دوطرفه‌ای با فعالین اقتصادی عراق برگزار شد.

وی با اشاره به گسترش مراودات تجاری بین ایران و عراق خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز فضا برای ورود جدی تجار و بازرگانان ایرانی به عراق فراهم است و ما باید از فرصت به‌دست‌آمده نهایت استفاده را بکنیم تا در عین کمک به توسعه عراق شاهد افزایش صادرات محصولات استان به این کشور باشیم.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، با تشریح جزئیات نشست‌های مشترک و پنل های تخصصی که در این همایش برگزار شد افزود: این نشست‌ها در جهت توسعه روابط اقتصادی دو کشور برگزار شد و موضوع بازسازی موصل نیز در لابلای این نشست‌ها مورد تأکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: امروز با توجه به نیاز به مشارکت و تامین مصالح ساختمانی در موصل مقررشده است صنایع مرتبط و بخصوص انجمن‌های تخصصی فنی مهندسی و ساختمان ورود جدی به این موضوع داشته باشند.

جهانگیری با اشاره به دعوت از فعالان اقتصادی عراقی برای حضور در تبریز و توسعه فعالیت های مشترک اقتصادی افزود: با توجه به حضور وزیر صنایع عراق در این همایش و حضور اتاق‌های بازرگانی عراقی ما نیز از فعالان صنعتی و اقتصادی عراق دعوت کردیم تا ضمن حضور در تبریز به‌صورت جزئی‌تر مسائل مشترک را موردبررسی قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :