رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: عراق هدف نخست محصولات صادراتی این استان است، البته به دنبال حضور این محصولات در بازارهای قطر و روسیه هستیم.
کد خبر: ۵۹۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ 30 April 2018

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل خاکی ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان قم در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به وضعیت صادرات استان قم به عراق اظهار کرد: این کشور هدف نخست محصولات صادراتی استان است و بازار عراق بازاری مناسب برای حضور کالاهای قم است.

وی ادامه داد: به صورت جدی به دنبال حضور محصولات استان قم در بازار کشورهایی همچون قطر، گرجستان و روسیه هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: در چند سال اخیر شاهد اعلام آمادگی سرمایه گذاران چینی برای اجرای پروژه‌های مهم استان همچون مترو، منوریل و فرودگاه بودیم، اما به دلایلی حضور این سرمایه گذاران در این پروژه‌ها محقق نشد.

خاکی با اشاره به حضور هیأت‌های تجاری خارجی در استان قم اظهار کرد: باید شرایطی فراهم شود که امکان عملی شدن تصمیم‌های گرفته شده در جلسات با این هیأت‌ها وجود داشته باشد تا دستاوردهای اجرایی سفر این هیأت‌های تجاری به قم مشخص شود.

وی ادامه داد: با وجود نوسانات بازار ارز، بخش صادرات استان قم فعال است، امسال اعزام هیأت‌های تجاری از استان قم به کشورهایی همچون قطر، گرجستان، چین و روسیه را در دستور کار داریم، امیدواریم در سال 97 شاهد اجرایی شدن توافق‌نامه‌ها با کشورهای خارجی در زمینه صادرات کالاهای استان قم باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: موردی از سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی در استان در چند سال اخیر مشاهده نشد، ارزیابی‌های دقیق در این زمینه صورت می‌گیرد و در صورت داشتن شرایط لازم، کارت‌های بازرگانی برای متقاضیان جدید صادر می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار