رییس اتاق بازرگانی البرز:
مسئولان فرهنگی و اقتصادی بایستی در نخستین اقدام با همراهی و هماهنگی کامل راهکارهای مناسبی را برای رفع چالش های حاکم بر تولید و بازار مصرف تهیه و عملیاتی کنند.
کد خبر: ۵۸۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 28 March 2018

به گزارش تابناک البرز، رییس اتاق بازرگانی استان البرز از همه مدیران و دست اندرکاران امور فرهنگ و فرهنگ سازی کشور خواست با تمام توان وارد صحنه ترویج فرهنگ الگوی صحیح مصرف شوند و هموطنان را‌ از مزایای خرید کالای وطنی آگاه کنند.


رحیم بنامولایی با تبریک سال نو و با اشاره به اهمیت نامگذاری سال 97 به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مسئولان فرهنگی و اقتصادی بایستی در نخستین اقدام با همراهی و هماهنگی کامل راهکارهای مناسبی را برای رفع چالش های حاکم بر تولید و بازار مصرف تهیه و عملیاتی کنند.


رییس اتاق بازرگانی به فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نام نهاده اند اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی البرز سال گذشته با گشایش نمایشگاه دایمی محصولات استان در این زمینه بستر سازی کرده است، اما فراموش نکنیم که وظیفه خطیر فرهنگ سازی در سطح ملی بر عهده اهالی فرهنگ جامعه است.


وی افزود: با ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی مشکل اشتغال برطرف و ضمن پایین آمدن قیمت تمام شده، کیفیت محصولات تولیدی نیز افزایش می یابد.


رییس پارلمان بخش خصوصی البرز با تاکید بر این نکته که باید محصولاتی تولید کنیم که منطبق با سنت و فرهنگ جامعه باشد، گفت: دربخش پوشاک شاهد تقلید از دیگر الگوها هستیم، اما برنامه ریزی های تولیدکنندگان ما در سایر صنایع از جمله صنایع غذایی و دارویی متناسب با نیاز های واقعی جامعه است.


بنامولایی با تاکید برضرورت پیشگیری از تداخل فعالیت فرهنگی با مسایل اقتصادی، افزود: در بحث ترویج فرهنگ خرید و مصرف کالای داخلی اصحاب رسانه بایستی به نحوی برنامه ریزی کنند که حرکت های فرهنگی در این راستا با نگاه رونق فضای کسب و کار همراه باشد.


وی از دولت به عنوان بزرگترین مصرف کننده نام برد و اظهار کرد: دولت می تواند مسئولان را مکلف کند تا نیاز دستگاه های اجرایی صرفا از محصولات تولید داخلی تامین شود که البته این موضوع نیز از سوی دولت صورت گرفت.


وی تاکید کرد: صدور بخشنامه در خصوص الزام دستگاه های اجرایی برای خرید کالاهای تولید داخلی کفایت نمی کند، مهم این است که اینگونه بخشنامه ها به معنای واقعی رعایت و اجراء شود.


بنامولایی تلاش هرچه بیشتر ارگان های نظارتی از جمله حوزه معاونت غذا و دارو و رعایت کامل استانداردها با هدف افزایش کیفیت و دوام و ماندگاری کالاهای ایرانی را مورد تاکید قرار داد.


وی گفت: باید نخست در مسیر بومی سازی استانداردها گام برداریم تا به تدریج بخش تولید کشور را تا سطح بین المللی ارتقاء دهیم و بتوانیم در دنیا به عنوان یک کشورصادرات محور معرفی شویم.


رییس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه بخش تولید باید کالاهایی تولید کند که مورد وثوق و سلیقه هموطنان باشد، گفت: تولید کننده ای موفق است که بر اساس نیازها و ذایقه هر منطقه محصولات خود را وارد بازار مصرف کند.
وی‌ عملکرد شرکت های توسعه صادرات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بازار شناسی و بازاریابی این شرکت ها کنترل کیفیت و قیمت کالا را در بر خواهدداشت.


وی تصریح کرد: باید تولیدات را به نحوی مدیریت کنیم که کیفیت روز به روز بالاتر برود و تنوع محصول داشته باشیم تا خریدار برای انتخاب مشکل نداشته باشد.


بنامولایی گفت: ما در اتاق بازرگانی با برگزاری دوره های آموزشی این دید را به تولید کنندگان منتقل می کنیم و از دولت هم انتظار داریم‌ جایگاه نظارتی را بیش از پیش تقویت کند.


رییس پارلمان بخش خصوصی استان البرز گفت: زمانی می توانیم ادعای دستیابی به اقتصاد پویا را مطرح کنیم که از تنوع تولید انواع محصولات در داخل کشور برخوردار شویم و دراین صورت دیگر ضرورتی ندارد برای راضی کردن مشتری اجناس خارجی وارد کنیم‌ ‌و بدین ترتیب گردش پول در داخل کشور را شاهد خواهیم بود.


بنامولایی افزود:باید فضای رقابت سالم برای تولیدکننده مهیا شود و عرضه کنندگان نیز به جای محدود کردن بخش تولید به توسعه بازار بپردازند.


وی در توجیه دلیل ایجاد محدودیت در بخش تولید گفت: اکنون فروشگاه های زنجیره ای با سرمایه تولید کننده اداره می شوند، کالا را به صورت امانی می خرند و سه ماه بعد از فروش کالا پول به تولید کننده می دهند.


وی افزود: در صورتی که این فروشگاه ها پویا شوند و با خرید نقدی محصول از تولید کننده بخرند، مشکل حادخواب پول برطرف و امکان رقابت و عرضه بیشتر با کیفیت بهتر فراهم خواهد شد.


رییس پارلمان بخش خصوصی البرز به فعالان بخش تولید توصیه کردضمن ایجاد ظرفیت های جدید، علاوه تولید محصول با برندهای خودشان زمینه همکاری با شرکت های دانش بنیان را نیز فراهم کنند تا قیمت تمام شده محصول کاهش یابد و بتوانیم زمینه یک چرخه اقتصادی مناسب را درکشور مهیا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار