استاددانشگاه ؛
دکتر سید علی قاسمی استاد دانشگاه ؛ بااشاره به نامگذاری سال 1397 توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت ازکالای ایرانی بیان نمود : حمایت ازکالای ایرانی موجب تقویت اقتصاد داخلی و کاهش نرخ بیکاری و رشد اقتصاد خانواده ایرانی و کاهش درصد فقر میگردد .
کد خبر: ۵۸۳۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳ 26 March 2018

دکتر سید علی قاسمی استاد دانشگاه ؛ بااشاره به نامگذاری سال 1397 توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت ازکالای ایرانی بیان نمود : حمایت ازکالای ایرانی موجب تقویت اقتصاد داخلی و کاهش نرخ بیکاری و رشد اقتصاد خانواده ایرانی و کاهش درصد فقر میگردد .

دکتر قاسمی اضافه کرد مهمترین دستاورد حمایت از تولید داخلی جلوگیری از خروج بی رویه ارز از کشور و اعتبار بخشی به پول ملی می باشد .

 

این استاد دانشگاه تصریح کرد؛ از همگان چه مدیران بخش دولتی وبخش خصوصی و احاد افراد جامعه تقاضا دارم برای تحقق فرمایشات خردمندانه معظم له با روحیه انقلابی کاروتلاش کنند.

این استاددانشگاه ؛ مدیران دولتی را پرچم داران تحقق آرمان های انقلاب اسلامی خطاب نمود و راه برون رفت از مشکلات کنونی و نیل به اهداف عالی نظام در سند چشم انداز 20 ساله کشور در افق 1404 تلاش برای تحقق منویات معظم له دانست .


دکتر قاسمی افزود ؛ اشتغال و تولید ملی عامل اصلی آرامش خانواده ایرانی می باشد.
ایشان در ادامه تاکید کرد ؛ بارونق اشتغالزایی وبهبودوضعیت مردم در جامعه بسیاری ازانحرافات و بزهکاریهای اجتماعی کاهش خواهدشد و در پی آن مدرسه ودانشگاه ارتقا پیدا می کنند و دانش آموزان و دانشجویان پویاترو بانشاط تری خواهیم داشت و کشور بسوی توسعه پایدار سوق داده می شود بطوریکه توان رقابت با اقتصاد پیشرفته دنیاراداشته باشد.

دکتر قاسمی بااشاره به فرموده" پیامبرعظیم الشان اسلام" که فقرباکفر نزدیک است ،خاطرنشان کرد:

بنده عمیقا معتقدم تحقق حمایت ازکالای ایرانی،سبب ازبین رفتن فقر ،بد اخلاقی و رخوت و کسالت خواهد شد و زمینه ظهور و بروز امید و نشاط در جامعه فراهم میشود .

دکتر قاسمی بابیان اینکه کارفرهنگسازی کاری بسیارغامض است که نتیجه آن موفقیت بزرگ وپایدار برای کشور درپی دارد ،گفت ؛ طیف شخصیتهای فرهنگی ، نهادهای غیردولتی ، اصحاب رسانه های تصویری و مطبوعات باید با زبان هنر در راه گفتمان سازی اندیشه امام راحل و مقام معظم رهبری گام بردارند .

وی افزود ؛ این یک باور غلط کهنه اجتماعی است که درکشور ما طیف های رده های مختلف سنین واقشار تحصیلکرده ومرفه و تاثیرگذار جامعه از کالاهای صرفا خارجی استفاده کنند و این باور رابرای فرزندان به میراث می گذارند که کالای خارجی لزوما وقطعا مرغوبتر از محصولات ساخت داخلی است و این یقین تا تا آنجایی است که ادارات و شرکتهای دولتی هم ازکالاهای خارجی مشابه داخل استفاده می کنند .
البته نباید از نقش بسزای تولید کنندگان در تولید کالای داخلی با کیفیت و قابل رقابت با نمونه خارجی غافل شد

دکتر قاسمی تصریح کرد؛ بنده همواره بر خریدکالای ایرانی تاکید داشتم و دارم و ازشرکتهای تولیدی فعال داخلی قدردانی می‌کنم که درشرایط دشوار اقتصادی کیفیت کا لا را کاهش ندادندو از ابتدای کار دولت تدبیر و امید خرید کالای ایرانی با کیفیت تر بوده است و بنده همچنان با سیاستهای ابلاغی، تشویقی وترغیبی ادارت تابعه زیرمجموعه را تشویق میکردم که از کالای ساخت وطن استفاده کنند

دکتر قاسمی ضمن بر شمردن ظرفیت های عظیم منابع ملی به اهمیت رونق اقتصاد علمی کشور و تولیدات علمی تاکید کرد.
وی همچنین نمونه موفق حمایت ازتولیدو محصول ایرانی را سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مازندران دانست وگفت، با سرمایه بسیاراندک روستائیان و حمایتهای صورت گرفته ازسوی مدیران گردشگری این بخش سبب شده است برخی ازروستاهای مازندران دراین روزهامملواز توریست داخلی شود و ازسویی دیگر از ثمرات دیگر این تعامل ، که هرروستایی داوطلب باهرسوادبومی ودر هر رده سنی اکنون می تواند تولید سرمایه نماید و این دستاورد مثبت این حوزه است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار