آغاز ورود مسافران نوروزی به فارسبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،موج نخست مسافران نوروزی در واپسین روزهای سال 96 ، در هوایی بهاری وارد فارس شده و در اماکن و اقامتگاه های موجود در استان مستقر شدند.
کد خبر: ۵۸۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 19 March 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رییس مرکز مدیریت راه های استان فارس گفت: استان فارس دیروز پس از تهران، مازندران، البرز و گیلان رتبه پنجم تردد خودرو را به خود اختصاص داده است.

حمید احمدی با بیان اینکه متوسط تردد ساعتی روز یکشنبه ۴۵۱ خودور بوده و نسبت به روز قبل ۵۰ خودرو در ساعت افزایش داشته است، افزود: این آمار نشان از افزایش ورود مسافران نوروزی به استان نسبت به پارسال است.

وی گفت: پر تردد‌ترین محور در این روز، همانند سال قبل محور مرودشت- شیراز و اوج تردد آن ساعت ۹ تا ۱۰ صبح با ثبت تردد دو هزار و۸۳۷ خودرو در ساعت بوده است.
رییس مرکز مدیریت راه های استان فارس تصریح کرد: متوسط سرعت در کل استان ۸۶ کیلومتر بر ساعت بود و در ایستگاه‌های ورود و خروج استان بیشترین تردد در محور شهرضا- آباده و پس از آن محور گچساران – نورآباد در ورودی و محور نورآباد – گچساران و کازرون - بوشهر بیشترین خروجی استان را دارا بوده است.
احمدی ادامه داد: بیشترین پلاک خودرو غیر بومی تردد کننده در فارس به ترتیب مربوط به استان‌های کهکیلویه و بویر احمد، هرمزگان، مازندران ،بوشهر و تهران است.
وی، میزان تخلفات ثبت شده ۲۴ ساعت گذشته در محورهای استان را دو هزار و ۶۳۷ خودرو اعلام کرد و افزود: دو دهم درصد از کل خودرو‌ها سرعت غیر مجاز داشته اند .
رییس مرکز مدیریت راه های استان فارس گفت: بر اساس گزارش‌های اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این مدت ۱۰ هزار و ۳۳ سفر با اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی اتفاق افتاده که بیشترین سفر‌ها از مبدا شیراز با سه هزار و ۸۵ سفر بوده است.
احمدی اظهارداشت: میزان پیش فروش بلیت های نوروزی از ۲۵ اسفند ماه تا به امروز۲۵ هزار و ۱۴۰ بلیت است که ۱۰ هزارو ۸۵۶ بلیت بصورت غیر حضوری خریداری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار