علی ضیادر اولین قسمت برنامه نوروزی‌اش با اکبر عبدی و مادر او داشت، همچنین میزبان علی کوچولو مبتلا به بیماری خاص «SMA» بود و به همت «یکِ یک» کمک 33 میلیون تومانی به این کودک و خانواده اش شد.
کد خبر: ۵۸۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 18 March 2018

به گزارش تابناک : سیدعلی ضیا مجری سرشناس تلویزیون شنبه شب 26 اسفند در نخستین قسمت از ویژه برنامه تحویل سال شبکه یک میزبان اکبر عبدی بود و با او به گفتگو پرداخت. ضمن اینکه عبدی با حضور ناگهانی مادرش در برنامه نیز سوپرایز شد.

آغاز چهارمین تجربه اجرای برنامه تحویل سال علی ضیا با تیتراژی همراه بود که علیرضا عصار آن را در دومین تجربه تیتراژ خوانی خود اجرا کرده بود، البته تجربه اول عصار نیز با ضیا در «یکِ یک» سال 95 بود.

ضیا در ابتدا اعلام کرد مهمانی داریم که با شرایط دشواری به استودیو آمده و قرار است با همت مردم به او کمک شود. سپس میزبان علی کوچولو و پدر و مادر این کودک شد که مبتلا به بیماری نادر ژنتیکی است.

مادر علی درباره بیماری او توضیح داد: از هر 6 هزار نفر یک کودک گرفتار این بیماری می شود؛ من و همسرم فامیل نیستیم و این بیماری ناشی از یک جهش ژنتیکی است. کودکان در این شرایط گاهی تا یک سال هم دوام نمی آورند و از دنیا می روند اما معجزه باعث شده علی تا به حال پیش ما بماند.

وی افزود: در یک دوره یک ساله 6 تزریق نخاعی به علی انجام خواهد شد تا بتواند در قدم اول از دستگاه جدا شود و سپس با کاردرمانی و فیزیوتراپی درمان شود. طول عمر این بچه ها خیلی کم است، به ویژه کودکانی که مبتلا به تیپ 1 هستند، اما من وقتی کوشش خود علی را می بینم و او یک قدم برمیدارد، من هم 10 قدم برای او برمیدارم.

این مادر فداکار یادآور شد: همیشه سعی می کنم فضای خانه را شاد نگه دارم، علی به ویژه فیلمهای اکبر عبدی را خیلی دوست دارد و وقتی این فیلمها را می بیند تا یک روز شاد است. ضریب هوشی این بچه ها چند برابر بچه های معمولی است و همه چیز را متوجه می شود.

در ادامه ضیا اعلام کرد قرار است علی کوچولو را شاد کنند و اینگونه شد که اکبر عبدی به استودیو برنامه آمد.

این بازیگر که بغض راه گلویش را بسته بود و تحت تاثیر شرایط این کودک قرار گرفته بود، در سخنانی خطاب به مادر و پدر او گفت: برای شما آرزوی سلامتی می کنم، خداوند به شما یک فرشته سپرده است و ان شاءالله که به موقع دست شما را می گیرد.

یادی از جانبازان و برادر شهید عبدی

وی افزود: شاید 30 سال از جنگ گذشته باشد ولی ما آدمهایی را داریم که 30 سال است گرچه از گردن به پایین مشکل دارند اما از گردن به بالا مغزشان مثل کامپیوتر کار می کند. در تلویزیون جانبازانی را در شهرهای مختلف دیدم که خانواده شان از آنها مراقبت می کردند که زخم بستر نگیرند، خود من برادرم را 15، 16 سال حمام می بردم. برای کسانی که از این آدمها پرستاری می کنند آرزوی سلامتی می کنم و ضمن طلب شفا برای همه عزیزان، برای کسانی که از این آدمها پرستاری می کنند آرزوی طول عمر و سلامتی می کنم. ان شاءالله خداوند به آنها طول عمر بدهد.

تشبیه پیتزا به دمپایی!

عبدی یادآور شد: دیده اید وقتی کسی در خانه سرما می خورد، همه مجبورند تا 10 روز سوپ بخورند و اگر مهمان هم بیاید، می گویند ببخشید ما آشپزخانه را تعطیل کرده ایم و بعد ترتیب معده مهمان را با پیتزاهایی که شبیه دمپایی است می دهند.

بازیگر «رسوایی» تصریح کرد: من از آقای جهانگیری می خواهم، البته نمی دانم باید با چه کسی صحبت کنم، آقای هاشمی وزیر بهداشت یک آدم فوق العاده حسابی است و من دیده ام که او به شهرستانهای دور می رود، لباس عمل می پوشد و چشم عمل می کند، از او می خواهم حواسش به این بچه ها باشد، همچنین از هنرمندان می خواهم که زیر پرچم این کودکان بیایند و در صف بایستند

علی دایی انگار به جای اردبیل، کرمانشاهی بود

وی با بیان اینکه وقتی ما از مردم خواهشی می کنیم سوپرویژه حرفمان را گوش می دهند، یادآور شد: خدمت استاد علی دایی سلام عرض می کنم ایشان برای زلزله کرمانشاه خیلی زحمت کشید، طوری که انگار در استان خودش زلزله آمده بود و علی دایی اردبیلی کرمانشاهی بود.

عبدی ادامه داد: من عیدی علی را خارج از استودیو از پدرش شماره حساب می گیرم و پرداخت می کنم، البته المیرا این کارها را بلد است که قرار بود امروز هم باشد اما مسموم شد و در بیمارستان زیر سرم است.

روشن کردن چراغ اول کمک به علی کوچولو با سه میلیون تومان

بازیگر «دزد عروسکها» در پاسخ به سوال ضیا مبنی بر اینکه با چه مبلغی اولین چراغ کمک به علی کوچولو را روشن می کند، گفت: البته این چیزها گفتنی نیست. من سه میلیون تومان کمک می کنم.
edited 
وی یادآور شد: قرار بود در برنامه ای در اصفهان که برای زندانی ها گلریزان شود، به من سه چهار سکه بدهند که من نگرفتم و افرادی بودند که 80 میلیون در این گلریزان کمک کردند. اینگونه چند نفر از جمله کسی که اشتباهی فردی را با تریلی زیر کرده بود آزاد شد.

اگر با خودشان دعوا دارند، به مردم ربطش ندهند

عبدی با لحنی بغض آلود تصریح کرد: ما مردم بسیار شریف و گلی داریم و ان شاءالله که دوستان قدر این مردم را بدانند. اگر با خودشان دعوا دارند به مردم ربطش ندهند. مردم با هر مشکلی که هست دارند سر می کنند، مثلا همین پدر و مادر. اگر آدم 5 دقیقه خودش را جای این ها بگذارد، می بیند اینها دارند چه می کشند آن هم اول زندگی مشترکشان که خداوند اینطوری برگزیده شان کرده است. هیچ کاری در مقابل خواست خدا نمی شود کرد و امیدوارم سر تعظیم فرود بیاوریم.

برنامه شبی با عبدی از ۲۷ فروردین پخش می‌شود

مجری «شبی با عبدی» یادآور شد: ما قرار است برنامه ای از طریق شبکه نسیم داشته باشیم که از روز 27 فروردین 97 همزمان با میلاد حضرت رسول (س) افتتاح می شود. در آن برنامه هم من بارها از مردم خواهش خواهم کرد به امثال علی کوچولو کمک کنند.

وی در ادامه یک خبر خوب را اعلام کرد: من به همراه برادرزاده عزیزم دانیال که پسر برادر شهیدم است به اینجا آمدم، دانیال می گوید یکی از تهیه کننده های خوب آقای سیدکمال طباطبایی که از قدیمی هاست زنگ زده و گفته از سرمایه پسر درگذشته اش علی بازیگر فقید، 30 میلیون برای درمان علی کوچولو اختصاص می دهد، این هم به قول شما چراغ دوم که روشن شد.

عبدی خطاب به این تهیه کننده گفت: آقای طباطبایی دست شما را می بوسم. امیدوارم حالت خوب باشد و به حق جدت شفا پیدا کنی و عید را به مادر علی که روحش شاد هم تبریک می گویم.

همچنین گروه پازل بند و فرزاد فرخ نیز در برنامه حاضر بودند و در فواصل مختلف «یکِ یک»، به اجرای موسیقی پرداختند. موزیک ویدئوهای «هوای تو» با صدای مهدی احمدوند و «مه دخت» با صدای حجت اشرف زاده نیز برای اولین بار در برنامه رونمایی شد.

«یکِ یک» با اجرا و تهیه کنندگی سیدعلی ضیا، از 26 تا 28 اسفند هر شب ساعت 23:15 روی آنتن شبکه یک سیما می رود و در روز تحویل سال نیز از چند ساعت پیش از آغاز سال نو، روی آنتن خواهد بود.

 

 

 

منبع : فارس

برچسب ها: علی ضیا ، اکبر عبدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار