معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به اینکه بیش از 30 بازارچه نوروزی در نوروز 97 صنایع‌دستی یزد را به گردشگران عرضه می‌کنند، گفت: این بازارچه‌ها با بیش از 300 غرفه در مکان‌های گردشگری مستقر خواهند بود.
کد خبر: ۵۸۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 18 March 2018

محمدرضا دهقان مهرجردی در خصوص ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در بافت تاریخی یزد طی ایام نوروز، گفت: بیش از 30 بازارچه نوروزی، در بافت تاریخی در نوروز 97 صنایع‌دستی یزد را به مسافران عرضه می‌کند که از این تعداد 4 بازارچه در کل سال به‌صورت دائمی در بافت تاریخی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه در این بازارچه‌ها، صنایع‌دستی بومی استان یزد نظیر سفال، سرامیک، زیلو، گلیم، ترمه، محصولات حصیربافی و غیره به علاقه‌مندان ارائه می‌شود، افزود: یزد از استان‌های توانمند در حوزه صنایع‌دستی است که در برگزاری این بازارچه‌ها اقدامی مهم در راستای تقویت اقتصاد صنایع‌دستی و وضعیت اقتصادی هنرمندان این حوزه برمی‌دارد.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد تصریح کرد: نمایش زنده برخی رشته‌های صنایع‌دستی در این بازارچه‌ها به‌خصوص در ایام نوروز بهترین فرصت برای فروش، عرضه و معرفی محصولات صنایع‌دستی استان به گردشگران داخلی و خارجی است و تمام تلاش ما این است با توجه به استقبال سال‌های گذشته، گام‌های مؤثری در جهت توسعه و گسترش بازارچه‌های صنایع‌دستی استان برداشته شود.

دهقان مهرجردی در پایان خاطرنشان کرد: این بازارچه‌ها با بیش از 300 غرفه در قطب‌های گردشگری و مکان‌های تاریخی پربازدید هر شهرستان، از 28 اسفند لغایت 12 فروردین مستقر خواهند بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار