مدیرکل بنیاد مسکن کرمان عنوان کرد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان از تامین یک‌هزار کانکس توسط دولت و خیران برای زلزله‌زدگان شهرستان کوهبنان خبر داد و ابراز داشت: برای تمام خانه‌هایی که بر اثر زلزله تخریب شده بودند، آواربرداری و اسکان موقت انجام شد.
کد خبر: ۵۷۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 14 March 2018

علی‌اکبر سلطانی‌نژاد صبح امروز در جلسه انعقاد تفاهمنامه بین بانک ملت و بنیاد مسکن برای اهدای 31 کانکس به زلزله‌زدگان شهرستان کوهبنان اظهار داشت: اهدای 31 کانکس به مردم زلزله‌زده کوهبنان از سوی بانک ملت اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه زلزله کوهبنان خسارت جانی نداشت اما خسارت‌های تخریب در حوزه ساختمان‌ها به ویژه منازل داشت، بیان داشت: زلزله کوهبنان در نخستین روز زمستان روی داد و مواجه با برودت هوا بودیم اما باید آواربرداری را آغاز می‌کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان ادامه داد: از ساعت‌های اولیه بعد از زلزله آواربرداری را در روستای جور از توابع شهرستان کوهبنان آغاز کردیم به علت سردی هوا باید برای اسکان موقت فکری می‌شد بنابراین به دنبال تامین کانکس رفتیم.

سلطانی‌نژاد از تامین یک‌هزار کانکس توسط دولت و خیران برای زلزله‌زدگان شهرستان کوهبنان خبر داد و ابراز داشت: برای تمام خانه‌هایی که بر اثر زلزله تخریب شده بودند، آواربرداری و اسکان موقت انجام شد.

وی تصریح کرد: در کوهبنان یک برنامه مقاوم‌سازی داریم، زیرا گسل کوهبنان یک گسل مادر است و نگاه شورای مدیریت بحران استان کرمان نیز توسعه‌ای بود تا مصوبه ای بگیریم تمام ساختمان های در معرض خطر را پوشش دهیم و این مصوبه خوب اخذ شده است.

این مسؤول اظهار کرد: با توجه به کاهش سرما آواربرداری در مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهبنان با شدت بیشتری انجام می‌شود و ما در یک ماه اخیر تمام برنامه خود را بر این گذاشتیم که تسهیلات را برای مردم انعقاد کنیم.

سلطانی‌نژاد همچنین همکاری بانک‌ها برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهبنان را مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: یک‌هزار و 620 پرونده دریافت تسهیلات زلزله کوهبنان به بانک معرفی شده و یک‌هزار و 213 مورد انعقاد قرارداد در بانک‌ها صورت گرفته است و مردم در این بخش به خوبی همکاری می‌کنند.

وی یادآور شد: یک هزار و 760 پرونده در کوهبنان تشکیل شده است که آنها را به شهرداری و نظام مهندسی برای پروانه و نقشه معرفی کرده‌ایم.

سلطانی‌نژاد خاطرنشان کرد: کوهبنان به یک کارگاه ساختمانی تبدیل شده است و مردم مشغول ساخت و ساز هستند و حتی واحد تکمیل شده در روستا داریم و در شهر نیز به‌زودی واحدهایی به بهره‌برداری می‌رسد که نشان می‌دهد، حضور و شور و مشارکت مردم در بازسازی درجه یک بوده است.

وی از سردی هوا به عنوان مهمترین علت سرعت پایین بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهبنان نام برد و اضافه کرد: امیدوراریم هم‌اکنون که وضعیت جوی خوب شده است، مردم اقبال کافی را داشته باشند و بازسازی سرعت بیشتری بگیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان از مردم زلزله‌زده کوهبنان دعوت و خواهش کرد مشارکت بیشتری در بازسازی منازل خود داشته باشند تا سرعت در ساخت و ساز افزایش یابد.

سلطانی‌نژاد با عذرخواهی از مردم کوهبنان به علت مشکلاتی که وجود دارد، ابراز داشت: تاکنون یک‌هزار کانکس برای مردم زلزله‌زده کوهبنان تامین شده که 376 کانکس را بنیاد مسکن توزیع کرده است.

وی یادآور شد: بانک ملت از لحظه نخست زلزله در کنار ما و مردم کوهبنان بود و با توجه به اینکه در کوهبنان شعبه‌ای نداشتند اما به سرعت باجه‌ای را دایر کردند و 31 کانکس‌ اهدایی این بانک به افرادی داده می‌شود که در حال آواربرداری هستند و جزو جامعه هدف اصلی به شمار می‌آیند.

مدیر شعب بانک ملت استان کرمان هم در این جلسه گفت: با امضای تفاهمنامه بین بانک ملت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان 31 کانکس برای مردم زلزله‌زده شهرستان کوهبنان به اداره کل بنیاد مسکن تحویل داده می‌شود.

محمدحسین سبزواری با قدردانی از بیگدلی مدیرعامل بانک ملت به علت همکاری در تامین کانکس برای زلزله‌زدگان شهرستان کوهبنان بیان کرد: بانک ملت علاوه بر خدمات بانکی در بحث خدمات اجتماعی هم حضور دارد و در طرحی که مربوط به حوزه اجتماعی و سلامت بوده و به عامه مردم برگردد جزو سازمان‌ های پیشرو بوده و وظایف اجتماعی خود را به نحو احسن انجام داده است.

مدیر شعب بانک ملت استان کرمان اضافه کرد: بانک ملت همچنین در پرداخت تسهیلات به زلزله‌زدگان استان کرمان، پرداخت تسهیلات به مزدوجان و ستاد دیه پیشرو بوده است.

سبزواری با اشاره به اینکه تسهیلات برای زلزله‌زدگان روستایی 30 میلیون تومان و برای زلزله‌زدگان شهری 40 میلیون تومان است، ابراز داشت: باجه بانک ملت در کوهبنان پس از زلزله‌های اخیر دایر شده است و تاکنون 100 میلیارد ریال تسهیلات زلزله پرداخت کرده‌ایم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار