مسئول سازمان بسیج فرهنگیان قم، گفت: بیش از 14 هزار تن از فرهنگیان استان جامعه هدف سازمان بسیج فرهنگیان هستند و این نهاد با استفاده از هشت کانون فعال خود، متنوعی را برای این گروه از فرهیختگان جامعه برنامه ریزی می کند.
کد خبر: ۵۷۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴ 06 March 2018

به گزارش تابناک قم،سرهنگ پاسدار محمد رضا شکوریان افزود: 6 هزار فرهنگی به صورت بسیجی فعال در برنامه های بسیج فرهنگیان شرکت دارند و هزاران تن از فرهنگیان شاغل و بازنشسته نیز با این قشر راهبردی بسیج در ارتباط هستند.

وی با اشاره به لزوم برگزاری برنامه های راهبردی به منظور گفتمان سازی مطالبات رهبر معظم انقلاب در سطح جامعه، بیان کرد: سازمان بسیج فرهنگیان استان قم هفت کارگاه آموزشی با هدف تبیین سیاست های افزایش جمعیت با عنوان «راهی به سوی زندگی بهتر» را با شرکت خواهران بسیجی برگزار کرد تا این گفتمان در سطح مدارس استان به عنوان پایگاه های فرهنگ سازی جامعه بیش از گذشته تقویت شود.

وی ادامه داد: سازمان بسیج فرهنگیان استان قم برای رسیدن به نتیجه مطلوب از برگزاری برنامه های مختلف، هیات اندیشه ورز و شورای راهبردی را در مجموعه خود دایر کرده است و این شورا قبل از هر گونه برنامه ریزی، به ابعاد مختلف موضوع توجه و تصمیم های لازم را به مسئولان سازمان ارائه می کند.

شکوریان با اشاره به همکاری های گسترده سازمان بسیج فرهنگیان با اداره کل آموزش و پرورش قم، گفت: با تشکیل حلقه های صالحین در سطح مدارس استان، حدود سه هزار فرهنگی آموزش های ضمن خدمت خود را در این چارچوب گذراندند و با برگزاری دوره های آموزشی تکمیلی با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مطالبات رهبر معظم انقلاب در این خصوص آشنا شدند.

در تهیه سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش کوشش شده است تا با الهام‌ گیری از اسناد بالا دستی و بهره‌ گیری از ارزش‌های بنیادین آن ها و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم‌انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق 1404 هجری شمسی تبیین شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت زنده نگاه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت در محیط های آموزش ادامه داد: بسیج فرهنگیان استان قم با اعزام کاروان های راهیان نور و برگزاری آیین یادواره شهدا، تلاش کرده است، ارزش های دوران دفاع مقدس روز به روز در نزد متولیان امر آموزش و پرورش تقویت و این فرهنگ از طریق معلمان به دانش آموزان منتقل و در سطح جامعه ترویج شود.

وی ادامه داد: از دیگر اقدام های بسیج فرهنگیان استان قم ورود به عرصه ساخت نرم افزارهای کاربردی برای استفاده درمحیط های آموزشی است و درهمین راستا، نرم افزار آموزش درس دفاعی برای پاسخ گویی به نیازهای دانش آموزان در این زمینه، توسط سازمان بسیج فرهنگیان استان قم تولید شده است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان قم گفت: این استان بیش از یکهزار شهید فرهنگی را تقدیم اسلام کرده است که یادواره این شهدا در روز 22 اسفندماه همزمان با روز شهید در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار