مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم گفت: مسابقه کتابخوانی ستاره‌های فاطمی به‌همت کتابخانه‌های عمومی استان با هدف معرفی بانوان شهید استان قم برای عموم مردم و دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۷۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۵ 01 March 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام امیر عطاءالله جباری عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم که در ساختمان حضرت معصومه(س) پژوهشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: مسابقه کتابخوانی ستاره‌های فاطمی به‌همت کتابخانه‌های عمومی استان با هدف معرفی بانوان شهید استان قم برای عموم مردم و دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی افزود: به‌مناسبت دهه فجر نشست معرفی کتاب با همکاری صداوسیما برگزار شد و مجریان صداوسیما کتاب معرفی کردند، 17 اسفند به‌مناسبت سالروز تأسیس نهاد کتابخانه عمومی کشور به‌عنوان روز کتابخانه‌گردی در سراسر کشور نامگذاری شده است و در این زمینه برنامه‌های مناسبی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در قم برگزار می‌شود.

جباری با بیان اینکه مسابقه کتابخوانی ستاره‌های فاطمی توسط اداره کل کتابخوانی‌های عمومی قم و با همکاری و مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم برگزار می‌شود، گفت: این مسابقه با بهره‌مندی از کتاب "چادر خاکی" و فلش‌کارت‌هایی با تخفیف 50 درصد برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت کتاب‌ها، فلش‌کارت‌ها و سؤالات و پاسخنامه‌ها به کتابخانه‌های عمومی استان قم، بسیج دانش‌آموزی استان قم، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مراجعه کنند.

جباری تصریح کرد: در گذشته متأسفانه آثار هنری و مکتوب ارزشمند و فاخر ویژه شهدا کمتر بود اما در حال حاضر با نویسندگانی خوش‌ذوق و صاحب قلم و اندیشه آثار خوبی در حوزه دفاع مقدس و ارزش‌های آن و جانفشانی‌های شهدا پدید آمده است.

وی با بیان اینکه باید ترویج آثار درباره فرهنگ شهادت را قدر دانست، خاطرنشان کرد: باید این آثار مکتوب را به نسل جوان منتقل کرد تا با اسطوره‌های واقعی معاصر خودشان بیشتر آشنا شوند، قم با وجود کتابخانه‌های عمومی و دیگر مراکز، نهادها و مؤسسات فرهنگی از ظرفیت بالایی برای انتقال فرهنگ استقامت و شهادت برخوردار است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: زنان نقش مهم و سهم عظیمی در پیروزی انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس داشتند که به‌عنوان بهترین الگوی صبر و عفاف برای زنان امروز می‌باشند.

وی گفت: مهلت این مسابقه تا 2 اردیبهشت 97 می‌باشد که به برگزیدگان نیز جوایزی به‌رسم یادبود اهدا می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار