کارشناس مسائل سیاسی گفت: برجام در حال حاضر ماهیت حقیقی خود را نشان می‌دهد و ضرورت دارد جمهوری اسلامی مواضعی را به طور جدی اراده خود را در صحنه به لحاظ عملیاتیشان دهد.
کد خبر: ۵۷۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱ 26 February 2018

به گزارش تابناک : عباس حاجی نجار، کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اظهارات اخیر عراقچی، معاون وزیر خارجه مبنی بر بی فایده بودن برجام برای ایران اظهار داشت: صحبت‌های عراقچی بیان گر تحولی است که در دستگاه دیپلماسی نسبت به برجام ایجاد شده است. 

وی با بیان اینکه باید از موضع وزارت خارجه استقبال کنیم، افزود: چرا که این موضوع می‌تواند همگرایی در درون کشور نسبت به برجام را افزایش دهد و از فضاسازی‌های کاذبی که تاکنون نسبت به برجام انجام شده بود جلوگیری کند. 

حاجی نجار اظهارات اخیر سیدعباس عراقچی را یک نقطه مثبت از سوی دستگاه دیپلماسی و به ویژه سر تیم مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی در روند مذاکرات هسته‌ای برشمرد. 

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه تصریح کرد: با توجه به روندی که ترامپ در مقابله با نظام جمهوری اسلامی پیش گرفته و شروطی که اخیرا برای اروپایی‌ها در بحث برجام گذاشته است بیان گر این مطلب است که آمریکایی‌ها خارج از ظرفیت میدانی برجام و توان اثرگذاری عملیات روانی گسترده‌ای را علاوه بر ایران علیه اروپایی‌ها آغاز کرده اند و درصدد این هستند تا به نوعی آن‌ها را به دنبال خود بکشانند. 

وی با تاکید بر اینکه طرح مباحثی، چون بحث موشکی، حقوق بشر و ... نشان دهنده این است که آمریکایی‌ها فاز جدیدی در اقدامات روانی برای اثرگذاری اهداف خود دنبال می‌کند، یادآور شد: طبیعتا این روند می‌تواند منجر به خروج ترامپ از برجام شود.

حاجی نجار تاکید کرد: برجام در حال حاضر ماهیت حقیقی خود را نشان می‌دهد و ضرورت دارد جمهوری اسلامی مواضعی را به طور جدی اراده خود را در صحنه به لحاظ عملیاتینشان دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان با تاکید بر اینکه معتقدم اکنون وارد فاز جدیدی در برجام شده ایم، خاطرنشان کرد: باید به لحاظ عملی به آمریکایی‌ها نشان دهیم که در ایران اراده جدی وجود دارد تا در صورتی که آمریکایی‌ها قصد خروج از برجام و یا عدم تایید آن را داشته باشند تمام ظرفیت‌ها را به حالت گذشته برمی گردانیم.

 

 

منبع : دانشجو 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار