مدیر اجرایی بنیاد نورآوران گفت: با همت پزشکان خیر، ۶۰ عمل تخصصی چشم در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه انجام شده است.
کد خبر: ۵۶۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 21 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،امیرحسین جعفری ، با بیان اینکه این بنیاد از 25 دی ماه در مناطق زلزله‎زده مستقر شده است، اظهار داشت: بنیاد با هدف ارائه خدمات تخصصی چشم‎پزشکی و داندانپزشکی به مردم آسیب‎دیده غرب کشور در شهرستان سر‌پل‎ذهاب مستقر شده و به دیگر نقاط آسیب‎دیده نیز خدمات ارائه می‎دهیم.

مدیر اجرایی بنیاد خیریه نورآوران با اشاره به اینکه پزشکانی که با این بنیاد همکاری می‎کنند تمامی اقدامات ویزیت، عمل، ارائه عینک و دارو را به مردم زلزله‎زده به‎صورت رایگان ارائه می‎دهند، گفت: گروه تخصصی دندانپزشکی به گروه هدف دانش‎آموزان 6 تا 14 ساله و افراد بزرگسال تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد نیز خدمات ارائه می‎دهد.

جعفری با بیان اینکه تاکنون 60 عمل چشم‎پزشکی در این مناطق انجام شده است، عنوان کرد: 87 پزشک به‎صورت دوره‎های چند روزه در این مناطق حضور دارند و اقدامات تخصصی را انجام می‎دهند.

وی افزود: تمامی تجهیزات پزشکی از جمله اتاق عمل و تجهیزات دندانپزشکی در چهار کانکس سیار قرار دارد که تمامی خدمات را به‎صورت رایگان در اختیار مراجعه‎کنندگان قرار می‎دهد.

مدیر اجرایی بنیاد نورآوران از حضور این متخصصان تا 25 اسفند در مناطق زلزله‎زده خبر داد و گفت: پس از تعطیلات نوروز نیز از 15 فروردین تیمهای پزشکی در این مناطق مستقر خواهند شد.

جعفری با بیان اینکه این بنیاد از زمان تأسیس تاکنون به 35 نقطه محروم کشور سفر کرده و به ارائه خدمت پرداخته است، عنوان کرد: این روزها دومین بار است که در استان کرمانشاه هستیم و نخستین بار چهار سال پیش در روستای «بزمیرآباد» حضور داشتیم.

وی به کمبودها و مشکلاتی که در ابتدای حضور در مناطق زلزله‎ با آن مواجه بودند اشاره کرد و افزود: متأسفانه پس از گذشت یک ماه همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم.

جعفری با قدردانی از زحمات کمیته امداد، بهزیستی و آموزش و پرورش شهرستان سرپل‏ذهاب، بیان کرد: این انتظار را در رابطه با همکاری بیشتر مدیران آموزش و پرورش و بهزیستیبرای مراجعه افراد تحت پوشش این ارگانها و دانش‎آموزان داریم.

مدیر اجرایی بنیاد نورآوران عنوان کرد: سعی ما در ارائه خدمات به افراد مناطق محروم به‎ویژه مددجویان است بنابراین نیاز به همکاری بیشتر این سازمان‎ها داریم که متأسفانه در هنگام درخواست همکاری با بهانه مشغله کاری زیاد از سوی این عزیزان روبرو می‎شویم.

وی با تشکر از همکاری عوامل اجرایی استان کرمانشاه به‎ویژه دفتر مناطق محروم استانداری و دانشگاه علوم پزشکی، اظهار کرد: ریاست دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل‎ذهاب در این زمینه کمک‎رسان این مجموعه بودند.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار