معاون سازمان آب و برق استان:
معاون مطالعات پایه و طرحهای جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: 12.5 میلیارد متر مکعب از حجم مخازن سدهای استان خالی است .
کد خبر: ۵۶۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰ 18 February 2018

هوشنگ حسونی زاده در جلسه‌ای که به منظور بررسی وضعیت صنعت برق خوزستان و آمادگی برای تابستان ۹۷ که امروز 29 بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال آبی تا به امروز 2میلیارد و 800میلیون متر مکعب حجم ورودی آب داشتیم که در مقایسه با سال گذشته 51درصد و در مقایسه با متوسط دراز مدت 68درصد کاهش ورودی داریم .

وی افزود: در حالی که باید حدود 9میلیارد مترمکعب حجم ورودی آب داشته باشیم تنها حدود 2 میلیارد و 800میلیون متر مکعب ورودی داریم .

معاون مطالعات پایه و طرحهای جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: حجم مفید مخازن استان خوزستان که بتوان به وسیله آن ها تولید انرژی کرد، یک میلیارد و 365 میلیون متر مکعب است و حجم خالی مخازن نیز 12.5میلیارد متر مکعب است .

حسونی زاده عنوان کرد: این مساله در حالی است که در سد دز 56میلیون متر مکعب و در مجموعه سدهای کارون 261میلیون متر مکعب حجم مفید آب وجود دارد که در حال مدیریت آن هستیم. در این سدها کاهش ورودی آب بسیار شدیدی داریم .

وی ادامه داد: آخرین وضعیت پوشش سطح برف نیز مناسب نیست و فقط معادل 15درصد کل حوزه پوشش برف داریم که چگالی آن ها نیز بسیار محدود است .

معاون مطالعات پایه و طرحهای جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان اظهار کرد: با پیش بینی هایی که شده، برای بحث برنامه ریزی منابع آب استان چندین سناریو در نظر گرفته ایم. پیش بینی ما در سناریو عملیاتی آن است که با توجه به احجام مخازن سدهای مختلف، حدود 3595 مگاوات ساعت تولید برق داشته باشیم که این عدد در مقایسه با سال گذشته حدود 44درصد کاهش خواهد داشت .

حسونی زاده گفت: در استان های بالادست که تامین کننده آب استان هستند وضعیت خیلی مناسب نیست و حتی وضعیت بارشی آن ها از استان خوزستان نیز بدتر است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار