معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی گفت:
هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی استان در  سال 96 توانستند در 17 نمایشگاه مختلف در سطح کشور حضور پیدا کنند.
کد خبر: ۵۵۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 29 January 2018

تابناک خراسان جنوبی: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی طی اظهاراتی با خبرگزاری مهر به تشریح وضعیت صنایع دستی استان پرداخت. وی با اشاره به اینکه هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی استان در  سال 96 توانستند در 17 نمایشگاه مختلف در سطح کشور حضور پیدا کنند به جایگاه مناسب این صنعت اشاره کرد.

 

 وی به هماهنگی خوب اداره کل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی با هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی استان در انعکاس رویدادهای گردشگری در کشور پرداخت. موضوعی که در صورت استقبال صنعتگران صنایع دستی برای حضور در نمایشگاهها و رویدادهای گردشگری می تواند در اراتقاء کیفی این مجموعه ها تاثیرگذار باشد.

 

وی ابراز داشت در این 17 نمایشگاه به طور متوسط در هر نمایشگاه دو غرفه به عرضه هنر هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی خراسان‌جنوبی اختصاص یافته است.

 

عباس زاده افزود: در این غرفه‌ها بیشتر صنایع دستی استان برای عرضه عبارت بوده اند از گوهر سنگ، نساجی سنتی، بافت‌های داری، سفال، سرامیک، کارهای فلزی، حصیر بافی و سایر صنایع دستی خاص خراسان‌جنوبی که به نمایش گذاشته شده است.

 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی با اشاره به بحث معرفی صنایع دستی خراسان‌جنوبی در ایام نوروز گفت: سال گذشته در ایام نوروز ۶۵ غرفه صنایع دستی برپا کردیم و بی‌شک امسال این تعداد افزایش می‌یابد.

 

عباس‌زاده اظهار کرد: ۴۴۰ میلیون تومان نیز مبلغ حاصل از فروش صنایع‌دستی در خراسان‌جنوبی طی ایام نوروز سال گذشته بود.

 

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی ویژه سه استان خراسان در سالن بین‌المللی عطار مشهد بیان کرد: در این نمایشگاه ۲۰۰ غرفه به معرفی صنایع‌دستی اختصاص یافته که فرصت بسیار خوبی برای هنرمندان صنایع دستی استان است.

 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی یادآور شد: این نمایشگاه در فروردین ماه سال آینده برپا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار