مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی
کد خبر: ۵۵۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 27 January 2018

تابناک خراسان جنوبی: به  نقل از شبستان، مهدی جعفری طی سخنانی در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان خراسان جنوبی اظهار داشت: این استان با 151 هزار کیلومتر وسعت دارای جمعیت 862 هزار نفری است و استان خراسان جنوبی بالغ بر 9 درصد وسعت کشور و 96 صدم درصد جمعیت کشور را دارد.

 

وی با اشاره به اینکه 11 شهرستان و 21 شهر در استان خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: 21 شهر دارای طرح جامع است که ابلاغ شده و 16 شهر دارای طرح تفصیلی مصوب است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: طرح تفصیلی 12 شهر استان با پیشرفت 70 درصدی در حال انجام است که 2 طرح تا پایان امسال و مابقی تا پایان سال 97 اجرا خواهد شد.

 

جعفری ادامه داد: مشکلات ما عدم نقشه پایه در شهر بیرجند و قاین است که با توجه به محدودیت های پروازی که بوده این مهم در چهار سال گذشته انجام نشده است که بازنگری طرح جامع را مصوب می کنیم تا طرح تفصیلی آن انجام شود.

 

وی به وجود 12 روستا با رشد بالای 15 درصد در حریم شهر بیرجند اشاره و درخواست کرد این روستاها از نظر شهرسازی و معماری بررسی شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سه سال اخیر 80 جلسه ستاد بازآفرینی شهر در استان برگزار شده، گفت: ایجاد بندر خشک و تهیه محدوده بازآفرینی برای شهرهای در حال توسعه از جمله مصوبات این ستاد بوده است.

 

جعفری بیان کرد: برای هفت شهر استان محدوده مصوب داریم و با توجه به درخواستهای شهرهای دیگر درخواست داریم با بررسی شهرها دیگر هم تعیین محدوده شود.

 

وی با اشاره به اینکه 491 هکتار بافت فرسوده در سطح استان داریم، ادامه داد: 225 هکتار سکونتگاه غیررسمی، 229 هکتار محدوده تاریخی که مجموع مساحت ها بالغ بر یک هزار و 317 هکتار است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان داشت: تاکنون طرح های برای تعیین محدوده سکونتگاه ها و محلات هدف در بیرجند  طرح فرزان و در فردوس طرح تهیه شده و در بشرویه و نهبندان و سرایان و قاین و خوسف طرح تهیه نشده است.

 

جعفری  با تاکید بر اینکه طرح فرزان از مهمترین پروژه ها استان است که متاسفانه طولانی شده، اظهار داشت: برای بازگشایی این محور که در بازآفرینی محله موسی بن جعفر(علیه السلام) و کارگران تاثیر در ارتقای شاخص ها دارد درخواست کمک از شرکت عمران و بهسازی ایران داریم.

 

وی از راه اندازی 3 نهاد توسعه محله در بیرجند خبر داد و گفت: این نهادها در محلات خیرآباد، 17 شهریور  و امام حسین علیه السلام انجام شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار