معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان:
معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: در مرحله دوم اعزام تیم ساماندهی حمایت‌های روانی و اجتماعی (سحر) یک هزار و 244 نفر از زلزله‌زدگان کرمانشاه از خدمات آن بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۵۵۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹ 27 January 2018

علی پهلوان با اشاره به اعزام تیم ساماندهی حمایت‌های روانی و اجتماعی جمعیت هلال‌احمر خوزستان (سحر) به کرمانشاه، اظهار کرد: این تیم در دو مرحله و به‌منظور ارائه خدمات روانی و اجتماعی و توانمندسازی خانواده‌های زلزله‌زده به کرمانشاه اعزام شد.

وی افزود: در مرحله دوم اعزام تیم ساماندهی حمایت‌های روانی و اجتماعی (سحر) یک هزار و 244 نفر از زلزله‌زدگان کرمانشاه از خدمات آن بهره‌مند شدند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان بابیان اینکه خدمات در دو سطح عمومی و تخصصی ارائه شد، تصریح کرد: در سطح عمومی مشاوره روانشناسی به‌صورت گروهی و انفرادی، آموزش مهارت‌های زندگی و حل مسأله به زلزله‌زدگان ارائه و آسیب‌های وارده به آن‌ها توسط کارشناسان شناسایی شد.

پهلوان گفت: در سطح دوم مشاوره روان‌درمانی، آرام‌سازی، زوج‌درمانی، والد درمانی، حساسیت‌زدایی تدریجی و بازی‌درمانی توسط گروه حمایت‌های روانی به خانواده‌های زلزله‌زده و اقدامات پیشگیرانه توسط روانشناس گروه به مددجویان ارائه شد.

وی اضافه کرد: مشاوره و غربالگری خانواده‌های روستاهای محروم توابع سرپل ذهاب توسط تیم سحر همراه با روان‌درمانی و مشاوره مادر و فرزندان همراه با توزیع شیر خشک و کارگاه آموزشی سلامت روان تیم سحر برای معلمان و مدیران روستاهای توابع سر پل ذهاب توسط تیم سحر و غربالگری دانش آموزان در روستای آینه‌وند از دیگر خدمات ارائه‌شده به زلزله‌زدگان کرمانشاهی بود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان بابیان اینکه ویزیت و ارائه دارو به‌صورت رایگان توسط پزشک گروه از دیگر خدمات ارائه‌شده به زلزله‌زدگان کرمانشاهی بود، گفت: این خدمات از 21 تا 28 دی‌ماه توسط تیم سحر هلال‌احمر استان به زلزله‌زدگان شهر قصر شیرین استان کرمانشاه ارائه شد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار