برنامه مقاوم سازی بناهای مسکونی در استان
با اجرای برنامه مقاوم سازی بناها توسط بنیاد مسکن استان در سال جاری 30هزار و 776 واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده اند. بنابر اعلام مدیر بنیاد مسکن خراسان جنوبی حدود 27 هزار واحد مسکن غیر مقاوم در روستاهای استان وجود دارد که به آنها وام مقاوم سازی با کارمزد کم اختصاص یافته است. با توجه به زلزله خیز بودن استان مقاومت بناهای مسکونی خصوصا در روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۵۵۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸ 27 January 2018

تابناک خراسان جنوبی: آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از برنامه مقاوم سازی بناهای مسکونی در استان خبر داد. وی گفت طی سال جاری مقاوم سازی 30هزار و 776 واحد مسکونی در استان انجام شده است که بخش عمده آن مربوط به بخش های روستایی بوده است.

 

به گزارش خبرنگار تابناک خراسان جنوبی: آسمانی مقدم اظهار داشت از ابتدای سال تا کنون 30هزار 776 واحد مسکونی در استان مقام سازی شده  که از این تعداد 30 هزار 88 واحد در شهر و 688 واحد در روستا بوده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی تعداد ساختمان های مسکونی با استحکام پایین یا بدون استحکام بخش روستایی را 27هزار واحد عنوان کرد و برای حل این موضوع از حمایت تسهیلات نوسازی و بازسازی 18 تا 20 میلیون تومانی به متقاضیان خبر داد. این تسهیلات با شرایط بازپرداخت 15 ساله و نرخ سود 5% برای برای مقاوم سازی واحد های مسکونی در نظر گرفته شده است.

 

آسمانی مقدم بیان بیان اینکه ساخت 8 هزار 288 واحد مسکن مهر نیز به پایان رسیده است، گفت: سود واحد های مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار جمعیت 4 در صد بوده است.

 

وی همچنین از تعداد 728 واحد مسکونی که توسط انجمن خیران در استان شروع به ساخت نموده است خبر داد و گفت 684 واحد اتمام یافته است و افراد تحویل داده شده و تعداد 44 واحد هنوز در حال ساخت می باشد.

 

خراسان جنوبی از استان های زلزله خیز کشور است که موضوع استحکام و ایمنی ساختمان ها ضرورت بالایی دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار