عضو شورای شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: دوره پنجم شورا نگاه ویژه‌ای به امور فرهنگی با هدف رفع مشکلات و معضلات اجتماعی شهری دارد.
کد خبر: ۵۵۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶ 14 January 2018

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی عبدالرزاقی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری و دستگاه قضا می‌توانند همکاری خوبی با یکدیگر در رفع مشکلات شهری داشته باشند که انجام این مهم مستلزم برگزاری جلسه‌های مشترک بین دو نهاد است تا با بررسی‌های موضوع های متعدد تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه نیمی از مردم استان در شهر قزوین است، افزود: اگر بتوانیم معضلات اجتماعی این شهر را برطرف کنیم در واقع توانسته‌ایم بیشتر مشکلات شهری را رفع کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه دوره پنجم شورای اسلامی شهر قزوین نسبت به فرهنگ و هنر نگاه ویژه‌ای دارد، عنوان کرد: اعتقاد داریم کار مجموعه مدیریت شهری فقط کارهای عمرانی نیست بلکه باید نگاه فرهنگی با هدف رفع مشکلات و معضلات شهری را داشته باشد.

عبدالرزاقی با بیان اینکه شهر خوب داشتن شهری اسلامی و سالم است، اضافه کرد: دوره پنجم شورای اسلامی شهر قزوین تلاش می‌کند تا پایان چهار ساله دوره خود به امور فرهنگی نسبت به عمرانی نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

این عضو شورا با اشاره به اینکه جنوب شهر قزوین که بافت تاریخی است بزرگ‌ترین معضل شهری به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: این مشکل جمعیت بیشتری از شهر قزوین شامل می‌شود به همین دلیل با رفع آن دغدغه تعداد بسیاری از شهروندان قزوینی برطرف می‌‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه در بافت تاریخی بیشتر بومی‌ها ساکن بودند که به دلیل عدم صرفه اقتصادی خانه‌های خود را ترک کردند، ادامه داد: اکنون با اضافه شدن موضوع میراثی عدم استقبال شهروندان قزوینی دوچندان شده که باید اقدامات لازم در رفع آن انجام شود.

عبدالرزاقی با اشاره به اینکه نواحی منفصل شهری زیر مجموعه شهرداری قزوین هستند، یادآور شد: در برخی از این نواحی بیشتر افراد غیر ایرانی و افاغنه ساکن هستند که این موضوع منجر به بروز مشکلاتی شده‌ است.

وی با اشاره به نواحی منفصل شهری خیرآباد تصریح کرد: این نواحی بیش از 900 هزار نفر جمعیت دارد که 750 هزار نفر آن افاغنه هستند و این مشکلاتی را برای مردم نواحی یاد شده فراهم کرده است که باید برطرف شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: باید نگاه ویژه‌ای به جنوب شهر قزوین و نواحی منفصل شهری صورت گیرد و برای مردم این نواحی محروم امکاناتی همانند احداث پارک و ایجاد فضای سبز اماکن ورزشی فراهم شود تا در پایان دوره پنجم شورای اسلامی شهر قزوین دیگر از مشکلات نواحی منفصل شهری و جنوب شهر قزوین نگوییم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار