رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی ۵ درصد مزارع آبی کشور وجود دارد و این در حالی است که ۲۰ درصد کسری مخازن آبی مربوط به خراسان رضوی است.
کد خبر: ۵۴۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 09 January 2018

به گزارش تابناک : مجتبی مزروعی اظهار داشت:در خراسان رضوی 5 درصد مزارع آبی کشور وجود دارد و این در حالی است که 20 درصد کسری مخازن آبی مربوط به خراسان رضوی است.

وی بیان کرد: جهاد کشاورزی خراسان رضوی در یک اقدام هماهنگ با سازمان آب در برنامه داشته که در طول 3 سال 700 میلیون  متر مکعب برداشت از منابع آبی را کاهش دهد که در سال نخست اجرای آن 346 میلیون متر مکعب از آن انجام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی  با اشاره به اینکه در سال گذشته سرمای شدیدی در استان داشتیم، خاطرنشان کرد: این سرما خسارت زیادی به باغداران وارد کرد و به همین علت تقاضا داریم همانطور که به استان‌های دیگر مانند خراسان جنوبی تسهیلات ارزان قیمت تعلق گرفته به کشاورزان خراسان رضوی نیز این تسهیلات اختصاص یابد. 

مزروعی ادامه داد: همچنین تقاضای تسریع در ابلاغ آیین‌نامه اجرایی برای اسمتهال وام‌های کشاورزان خسارت دیده و بخشودگی جرائم آنها را داریم چراکه با وضعیت کنونی بارندگی شرایط کشاورزان در سال آینده را همراه با تنش ارزیابی می‌کنیم.

وی بیان کرد: کشاورزان خراسان رضوی در سال 95 نسبت به سال قبل خود 659 هزار تن افزایش تولید و 1223 میلیارد تومان افزایش درآمد داشته‌اند و علاوه بر این 27 هزار و 300 نفر اشتغال در بخش کشاورزی خراسان رضوی در سال 95 ایجاد شده است.

 

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار