معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: ساختمان‌هایی که در سال‌های گذشته در سطح استان احداث شده‌‌اند در برابر زلزله‌هایی با قدرت بالا مقاوم نیستند.
کد خبر: ۵۴۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 07 January 2018

به گزارش تابناک اردبیل بهروز ندایی در آئین نکوداشت داوطلبان هلال احمر در اردبیل اظهار داشت: ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی ساخت‌وسازها در مقابل زلزله یکی از موارد اساسی بوده که باید مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود.

وی با بیان اینکه ساختمان‌هایی که در سال‌های گذشته در سطح استان احداث شده‌‌اند در برابر زلزله‌هایی با قدرت بالا مقاوم نیستند، گفت: این ساختمان‌ها باید در برابر زلزله مقاوم باشند تا شاهد کمترین خسارات و تلفات در مواقع وقوع زلزله در استان باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: در حالی که در سطح دنیا ساختمان‌هایی مقاوم در برابر زلزله‌هایی با قدرت بیش از هفت ریشتر هم ساخته می‌شود اما در سطح استان برخی ساختمان‌ها حتی در مقابل کوچک‌ترین زلزله‌ها نیز مقاوم نبوده و با تکان‌های کوچک فرو می‌ریزند که این امر یک آسیب و دغدغه جدی به شمار می‌رود.

ندایی با تاکید بر بهره‌گیری از تجارب و تخصص پیمانکاران و مهندسان متخصص و متعهد در ساخت‌وسازهای استان بیان کرد: توجه به نکات ایمنی باید در ساخت بناها و ساختمان‌ها مورد توجه قرار گیرد و از این طریق ایمنی ساخت‌وسازها را ارتقا دهیم تا متحمل خسارات و تلفات سنگین نشویم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: نه تنها در برابر زلزله باید ساختمان‌ها را در سطح استان به گونه‌ای احداث کنیم که در برابر سایر حوادث و بلایای طبیعی همچون سیل نیز مقاومت و استحکام لازم را داشته باشند تا در صورت وقوع چنین حوادثی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در حوزه تلفات ناشی از آنها کاهش یابد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار