نخستین کنگره یک هزار شهید روحانی استان قم با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۵۴۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۹ 31 December 2017

به گزارش تابناک قم، نخستین کنگره یک هزار شهید روحانی استان قم با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه قم، سید مهدی صادقی استاندار قم، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سردار سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن جلسات مدرسه علمیه امام کاظم(ع) در قم آغاز به کارکرد.

کنگره شهدای روحانی قم در دهه بصیرت از نهم تا نوزدهم دی ماه در قم برگزار می شود، از دیگر برنامه‌های این کنگره را محفل انس با قرآن، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران روحانی جبهه مقاومت اسلامی در روزهای 10 و 11 دی است همچنین محفل شعر به یاد شهدای روحانی در 12 دی در مدرسه دارالشفاء، بزرگداشت و تجلیل از روحانیون ایثارگر در 13 دی در مدرسه فیضیه، میثاق با شهدا در 14 دی در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

دعای ندبه این هفته با حضور خانواده‌های شهدا در مسجد مقدس جمکران و دعای سمات نیز در ساعت 15 عصر در دفتر مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

افتتاحیه المپیاد ورزشی جام شهدای روحانی در مجموعه ورزشی شهید رضاییان قم بعد از نماز مغرب و عشاء در روز 16 دی ماه بوده و در ادامه برنامه‌ها محفل نکوداشت شهدای روحانی استان قم یک‌شنبه 17 دی‌ماه ساعت 7 صبح در حسینیه ثارالله سپاه استان، یادواره شهیده‌های طلبه و تجلیل از مادران، خواهران و همسران شهدای روحانی نیز در 17 دی‌ماه ساعت 15 در جامعه الزهرا برگزار می‌شود.

کنگره همراه با غبارروبی حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور خانواده معظم شهدا دوشنبه 18 دی ساعت 20 ادامه پیداکرده و 19 دی به پایان می‌رسد.

رونمایی از المان‌های شهری، برگزاری یادواره مدارس علمیه، مساجد و محلات، رونمایی از کتاب، رونمایی از تمبر یادبود، برگزاری دعای کمیل در حرم مطهر و عطرافشانی مزار شهدا بخشی از برنامه‌های جانبی این کنگره در مدت 10 روز خواهد بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار