برنامه نکوداشت یاد و خاطره جامعه‌شناس ایلامی استاد دکتر محمد عبداللهی در دانشگاه ایلام برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ 26 December 2017

به گزارش تاباک ایلام؛دکتر «محمد علی‌اکبری» رئیس دانشگاه ایلام در نشست شورای هماهنگی برنامه بزرگداشت یاد و خاطره‌ی جامعه‌شناس شهیر ایلامی، مرحوم دکتر «محمد عبدالهی» اظهار کرد: بزرگداشت یاد و خاطره‌ی افراد تاثیرگذار استان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی در دستور کار دانشگاه و انجمن مفاخر استان قرار دارد.

وی بر تاثیر برگزاری چنین نشست‌هایی در تقویت انسجام اجتماعی و الگوپذیری نسل جدید تاکید کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در استان در بزرگداشت شاعران و فعالان عرصه‌ی فرهنگ و هنر انجام شده است و امسال نیز در دانشگاه ایلام برنامه نکوداشت مرحوم آیت‌الله مروارید(ره) و مرحوم محمدعبدالهی برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه ایلام تقویت خودباوری را نتیجه چنین برنامه‌هایی عنوان و تاکید کرد: جامعه‌ای که بزرگان خود را تجلیل می‌کند قطعا جامعه‌ای پیشرو است و مسیر حرکت آن به سمت پیشرفت‌های بیشتر تسهیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، دکتر «محمد عبداللهی» – استاد جامعه‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی - از جامعه‌شناسان صاحب نامی است که نام‌آشنای تحصیل‌کردگان علوم اجتماعی ایران زمین است. این استاد بزرگ، در عمر پربرکت خویش، علاوه بر نگارش مقالات متعدد، تدوین کتب و انجام پژوهش‌های فراوان، در زمینه ی پرورش نسل ارزنده ای از جامعه ساسان ایرانی ، تلاش های در خور ستایشی انجام داده است .

این برنامه با تاکید رئیس دانشگاه ایلام دکتر «محمد علی‌اکبری» ، پیگیری معاون پژوهشی دانشگاه ایلام دکتر «حسین مهدی‌زاده» و توسط دفتر دانشگاهی انجمن جامعه شناسی ایران در دانشگاه ایلام و با همکاری جهاد دانشگاهی ایلام در حال تکوین است.

در این برنامه میهمانانی از خارج استان ، جمعی از شاگردان و خانواده آن استاد بزرگ ، مسئولان و فرهیحتگان استان ایلام حضور خواهند داشت.

برای اجرای این برنامه، جلسات متعددی برگزار شده و در جلسه‌ی اخیر که با حضور دکتر محمد علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام، «حسین مهدی‌زاده» معاون پژوهشی دانشگاه ایلام، «علی حیدربیگی» معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان ایلام ، دکتر «یارمحمد قاسمی» مدیر دفتر دانشگاهی انجمن جامعه‌شناسی جمعی از اعضای دفتر دانشگاهی انجمن جامعه شناسی ایران در دانشگاه ایلام برگزار شد مقرر گردید جلسه‌ی آتی با حضور بزرگان خاندان عبداللهی برگزار شود تا ضمن ارائه‌ی گزارش اقدامات انجام شده از آنان برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم باشکوه، مشورت و یاری گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حژمت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
درود بر جناب آقای دکتر علی‌اکبری و کسانی که مقدمات بزرگداشت استاد فقید دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی شادروان "دکتر محمد عبداللهی" از فرزندان این دیار که سالیانی را در خدمت به رشته جامعه شناسی؛ چه در دوران تدریس در دانشگاه و چه در دورانی که دبیر انجمن جامعه شناسی ایران بودند، سپری نمودند و کماکان نامشان افتخاری برای این استان و یادشان برای همه شاگردانش جاودانه است.

روحشان شاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار