مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد : خدمات تیم " سحر" استان شامل پخت غذای گرم ، توزیع شیر بین دانش اموزان مدارس ، پذیرایی هندوانه و اجیل جهت شب یلدا بچه ها و خانواده ها ، توزیع وسایل اسباب بازی ، چتر ،کیف و کفش ، لوازم التحریر بین بچه ها بوده است.
کد خبر: ۵۴۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۲ 24 December 2017
زلزله حادثه ای است که بی خبر و در هر لحظه ای احتمال رخ دادن آن وجود دارد و البته هر چه شدت و زمان لرزش بالاتر رود ، تلفات و خسارات آن احتمال افزایش بیشتری دارد ضمن اینکه مناطق مختلف با امکانات و فرهنگ های مختلف را هم درگیر می کند ، ممکن است در کلان شهری مثل تهران اتفاق افتد یا مناطقی محروم مثل روستاهای سرپل ذهاب کرمانشاه!
تا چند سال قبل مهمترین نیازهای زلزله زدگان ، توزیع پتو و چادر و غذا بود اما اکنون مشخص شده است که توجه به مسائل روحی و روانی کمتر از خوراک و پوشاک و مسکن ، برای مصیبت دیدگان از زلزله مهم نیست. بنابراین جمعیت هلال احمر سعی کرده است که امدادرسانی های خود را همه جانبه نماید . تیم "سحر" یکی از این گروه امدادگران با اهداف خاص برای کمک به زلزله زدگان است.
جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد که از ابتدای زلزله کزمانشاه حضوری فعال در این مناطق داشته است ، اولین تیم "سحر" خود ، که متشکل از 25 نفر بود را به این مناطق اعزام و در یک ماموریت 8 روزه به انجام کارهای تخصصی روحی و روانی برای جامعه هدف خود پرداخت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد  از پایان کار اولین تیم اعزامی "سحر" به سرپرستی معاونت امور جوانان استان به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.
سید امان الله جهانبین گفت :  ۲۵ نفر اعزامی تیم مذکور که شامل روانشناس ، پیراپزشک و نفرات مسول و پشتیبان بود در مدت ۸ روز حضور در مناطق زلزله زده کرمانشاه در شهرستان سر پل ذهاب و روستاهای سلمان تپه ، رشید عباس ، جلالوند علیا ، جلالوند سفلا ، پیران ، بریموند ، نسبت به ارائه خدمات فرهنگی ، حمایت روانی ، اجتماعی ، ورزشی ، اقدام نمود.
جهانبین  در ادامه افزود : خدمات شامل پخت غذای گرم ، توزیع شیر بین دانش اموزان مدارس ، پذیرایی هندوانه و اجیل جهت شب یلدا بچه ها و خانواده ها ، توزیع وسایل اسباب بازی ، چتر ،کیف و کفش ، لوازم التحریر بین بچه ها بوده است.
وی به دیگر خدمات جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در این مناطق اشاره کرد و گفت : آموزش نکات بهداشتی ، بر پایی نماز جماعت با حضور مسئول محترم نمایندگی ولی فقیه در جمعیت استان ، اموزش نکات بهداشتی و ایمنی در چادر نیز انجام گردید.
جهانبین افزود : با توجه به این که جامعه کودکان از جمله گروه هایی است که در زلزله آسیب های فراوانی می بینند ، برپایی ایستگاه نقاشی دوستدار فضای کودک و ایستگاه شادی از دیگر برنامه های مفرح تیم سحر استان بود که انجام پذیرفت.
وی در ادامه بیان کرد : مشاوره روانشناختی نیز در قالب تیم سحر جهت خانواده های زلزله زده برگزار گردید.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت : تعداد ۵۱۹۵ نفر از اهالی شهرستان سر پل ذهاب و روستاهای یاد شده از خدمات کاروان اعزامی تیم "سحر" استان بهرمند گردیدند و فعالیت این تیم از سوی سازمان جوانان کشور مثبت ارزیابی گردید.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار