استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: خانواده صالحی فرزندان بزرگی را به جامعه عرضه کرده که تنها در محدوده خطه و اقلیم قزوین و حتی تنها در استان خود شناخته شده نیستند بلکه دانشمندان و عالمانی ملی و فراملی هستند.
کد خبر: ۵۴۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶ 23 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین عبدالمحمد زاهدی  در آیین نکوداشت دکتر جواد صالحی از نخبگان و دانشمندان قزوینی که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد ضمن بیان مطالبی در خصوص اهمیت نکوداشت نخبگان و همچنین بزرگان علمی اظهار داشت: باید برای جوانان و نسل‌های آتی الگوهای مناسبی را ارائه دهیم که دکتر جواد صالحی یکی از این سرمایه‌های ارزشمند و پر فروغ جهان دانش و علم است

وی بیان داشت: باید بدانیم که زمینه استفاده از این سرمایه‌های عظیم علمی و فرهنگی مهیا شود تا بتوانیم جوانان را با ابعاد مختلف شخصیتی آنها آشنا کنیم.

زاهدی اصالت خانواده صالحی را مورد اشاره قرار داده و عنوان کرد: خانواده صالحی فرزندان بزرگی را به جامعه عرضه کرده که تنها در محدوده خطه و اقلیم قزوین و حتی تنها در استان خود شناخته شده نیستند بلکه دانشمندان و عالمانی ملی و فراملی هستند که باید خدمات آنها برای همگان روشن شود.

استاندار قزوین در ادامه علما، دانشمندان و عالمان را مورد اشاره قرار داد و سرمایه‌های انسانی را مقدم بر سرمایه‌های اجتماعی دانست و یادآور شد: بدون این سرمایه‌های انسانی به جایی نمی‌توان رسید و سرمایه‌های نمادین انسانی که در وجود عالمان و دانشمندان متبلور می‌شود ستاره‌هایی در مسیر زندگی انسان هستند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: جواد صالحی یکی از سرمایه‌های نمادین و ستاره درخشان جهان علم است که باید خیلی زودتر از اینها تجلیل و تقدیر می‌شود و امید است با توجه به تاثیرگذاری که این شخصیت‌ها دارند آیندگان به خوبی از آنها الگوگیری کنند.

زاهدی ضمن اشاره به استان قزوین و همچنین پیشینه آن یادآور شد: قزوین جزو استان‌های سرآمد و پیشرو در کشور است که شخصیت‌های بزرگی را در خود جای داده و اینچنین غنای علمی و فرهنگی در کمتر نقطه‌ای از کشور به صورت یکجا می‌توان یافت. زاهدی همچنین به شب یلدا اشاره و عنوان کرد: در فرهنگ و تمدن ما شب یلدا بسیار مورد اشاره قرار گرفته که باید فلسفه وجودی آن را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

ثبت 12 اختراع جهانی، دریافت جایزه علامه طباطبائی، رتبه اول بیستمین دوره جشنواره بین المللی خوارزمی و دریافت جایزه پراستنادترین دانشمند ایرانی از جمله دیگر افتخارات این دانشمند فرزانه قزوینی است که هم اکنون عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف می‌باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار