مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم:
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم گفت: تیم بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر قم بیش از ۵ هزار نفر را در حادثه زلزله کرمانشاه تحت خدمات درمانی قرار داد که هزینه‌های دارویی آن نزدیک به ۴۰ میلیون تومان بوده است.
کد خبر: ۵۴۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 18 December 2017
به گزارش تابناک قم، محمد گلفشان شامگاه امشب در جلسه مدیریت بحران استان قم که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از کارگروه‌های اصلی استان قم کارگروه امداد و نجات و آموزش‌های همگانی بوده که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: در زلزله کرمانشاه  ثابت شد که آموزش‌های همگانی تا چه اندازه در کاهش خسارات و هزینه‌ها اثرگذار و مؤثر است بنابراین باید مبحث آموزش‌های همگانی را برای کاهش از میزان تلفات و خسارات ناشی از حوادث طبیعی را در استان قم تقویت کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم گفت:  قطعی آب و برق ازجمله مواردی بوده که در لحظه وقوع زلزله می‌تواند مشکل‌آفرین باشد و به خاطر همین مطلب هم باید برای کارایی بیشتر مجموعه مدیرت استانی این  تمهیدات لازم  به‌درستی اندیشیده شود.

گلفشان تصریح کرد: حفظ امنیت و ثبات در امدادرسانی در زمان  وقوع زلزله در کنترل بحران و مدیریت شرایط بحرانی نقش نخست را ایفا می‌کند و به نظر می‌رسد در این زمینه نیز باید نیروهای امنیتی در لحظه وقوع حادثه آمادگی‌های لازم را داشته باشند.

وی تأکید کرد: مسئولیت امدادرسانی شهر سرپل ذهاب به سازمان آتش‌نشانی استان قم واگذار شده بود که به خاطر برخی بی‌نظمی‌های موجود در این شهر عملیات امداد و نجات با تأخیر شروع شد اما توفیقات بسیار زیادی نیز در این زمینه به دست آمد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم گفت: جای افتخار و خرسندی دارد که در کمتر از 24 ساعت کار امداد و نجات در استان کرمانشاه به پایان رسیده که در نوع خود در دنیا کم‌نظیر است.

گلفشان عنوان کرد: توزیع چادر، تشکیل ستادهای فرعی دو اقدام مهم آتش‌نشانی قم در زلزله اخیر بوده همچنین در تمامی کارهای امدادی و نجاتی نیز حفظ کرامت انسانی در اهم توجهات سازمان آتش‌نشانی استان قم قرار داشته است.

وی ابراز کرد: بیش از 12 هزار و 500 خانوار توسط سازمان آتش‌نشانی استان قم در زلزله کرمانشاه ساماندهی شده و چادر و اقلام غذایی در بین آن‌ها به‌صورت مستمر توزیع شد همچنین 331 امدادگر و 76 دستگاه خودروی امدادی قم نیز در این حادثه حضوری پررنگ داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم ابراز کرد: باید سازمان ثبت‌احوال قم زیرساخت‌هایی را به وجود آورد تا در لحظه وقوع حادثه آمار و اطلاعات دقیقی از میزان و تعداد افراد در مناطق مختلف استان در دسترس باشد.

گلفشان گفت: در کارهای امداد و نجاتی سازمان هلال‌احمر استان قم در زلزله کرمانشاه، 38 نفر زنده از زیر آواز خارج‌شده که بسیار ارزشمند است همچنین دو تیم جوانان که به کرمانشاه برای خدمات روانی، مسائل بهداشتی و آموزشی رفته بودند دیروز به قم برگشتند چراکه مسائل روحی روانی از مهم‌ترین مشکلاتی است که بعد از وقوع زلزله در افراد ایجاد می‌شود.

وی تأکید کرد: گروه بهداشت و درمان قم بیش از 5 هزار نفر را در حادثه زلزله کرمانشاه تحت خدمات درمانی قرارداد که هزینه‌های دارویی آن  نزدیک به 40 میلیون تومان بوده همچنین کمک‌های مردمی نیز در این حادثه نقش مؤثری را ایفا کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم عنوان کرد: 25 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در 34 روز برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در استان ایجاد شد و همه اقلامی که در قم از مردم تحویل گرفته شد نیز در خود استان تفکیک‌شده و به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

گل‌فشان افزود: 260 میلیون تومان کمک‌های مردمی قم از صندوق‌های کمک‌رسانی  سازمان هلال‌احمر در سطح استان قم به وجود آمد همچنین حدود 2 میلیارد تومان هم میزان کمک‌های غیر نقدی مردمی  بوده که به این مناطق ارسال‌شده است.

وی تأکید کرد: مبحث آموزش در مجموعه هلال‌احمر به‌صورت رایگان در استان انجام می‌شود و انتظار می‌رود تا تمام اقشار جامعه نسبت به این امر توجه داشته باشند چراکه توجه به امر آموزش و داشتن آمادگی  در  کاهش تلفات ناشی از حوادث طبیعی بسیار مهم و ارزنده است

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار