معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: در راستای گسترش عدالت آموزشی و انسداد مبادی بی سوادی از آغاز سال تحصیلی 96-97 تا کنون 20 کودک لازم التعلیم شناسایی و راهی کلاس های درس معلمان در مدارس این استان شدند.
کد خبر: ۵۳۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 30 November 2017
به گزارش تابناک : جعفر مقیمی روز پنجشنبه افزود: یکی از مهم‌ترین حقوق هر انسان، بالاخص در سنین 6 تا 12سال حق تعلیم و تربیت، آموزش و یادگیری است.
وی اظهار کرد: نرخ پوشش تحصیلی کودکان یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع محسوب می شود که ایران اسلامی، طی سالهای اخیر به منظور خشکاندن چشمه‌ بی‌سوادی در کشور، گامهای ارزشمندی برداشته شده است.
وی با بیان اینکه مفاد اصل 30 قانون اساسی ،سند چشم انداز افق 1404 و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به این مهم توجه شده است،خاطر نشان کرد: لازم التعلیمان ایرانی جذب شده در مدارس دوره ابتدایی البرز فاقد مدرک هویتی بودند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: با توجه به مصوبه هیئت وزیران با موضوع ثبت نام افراد واجب التعلیم فاقد مدارک هویتی ایرانی در گروه سنی ' 6 تا 18 سال' ، این کودکان شناسایی و تحت پوشش تعلیم و تربیت در مدارس البرز قرار گرفتند.
مقیمی از فقر خانواده و نیاز به کار کودک، اعتیاد پدر و مادر، موانع فرهنگی ،ازدواج در سن پایین، اعتیاد پدر و مادر، نداشتن شناسنامه ،معلولیت های جسمی و ذهنی و صعب العبور بودن مناطق روستایی به عنوان دلایل مهم ثبت نام نشدن لازم التعلیمان در مدارس البرز یاد کرد.
وی بیان کرد: حدود 100 کودک لازم التعلیم در البرز وجود دارد که به دلایل مختلف به ویژه مشخص نبودن آدرس محل سکونتشان در چرخه آموزشی قرار نگرفته اند.
وی یادآورشد: انتظار می رود در قالب طرح ملی انسداد میادی بی سوادی با مشارکت سایر دستگاه ها از جمله شهرداری ها، شورای شهر و روستا ، دهیاری ها، واحدهای نظارتی و حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی ، دانش آموزان بازمانده از تحصیل را شناسایی و وارد مدارس کنیم.
وی ادامه داد: در مدارس ابتدایی البرز در سال تحصیلی 96-97 حدود 243 هزار دانش آموز تحصیل می کنند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار