معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران گفت: مازندران در بخش گردشگری، اقتصادی و صنعت آمادگی لازم جهت تبادلات تجاری با کره جنوبی را دارد.
کد خبر: ۵۳۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 30 November 2017
به گزارش تابناک : حسن خیریان پور شامگاه چهارشنبه در  پایان بازدید سفیر کره جنوبی از واحدهای تولیدی و کشاورزی مازندران هدف از سفر سفیر کره جنوبی به مازندران را شناسایی فرصت‌ها و توانمندی‌های مازندران در راستای فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی بیان کرد و اظهار داشت: امیدواریم در این سفر از ظرفیت‌های استان به نماینده کره معرفی شود.

وی افزود: مازندران برای تبادلات دو کشور ایران و کره جنوبی در زمینه‌های گردشگری، خدمات فناوری اطلاعات، صادرات محصولات کشاورزی و مرغ و ماهی برای کشور کره جنوبی آمادگی لازم را دارد تا محصولات استان را به این کشور صادر کند.

خیریان پور با بیان اینکه برای بازسازی و نوسازی صنعت مازندران از سرمایه‌گذاران کشور کره جنوبی به‌صورت مشترک اقدامات لارم را باید داشته باشیم، گفت: برای سرمایه‌گذاری بخش‌های مختلف نیز اعلام آمادگی می‌کنیم چرا که این استان در بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی فرصت‌های لازم دارد که می‌توان استفاده و بهره فراوان را برد.

معاون استاندار مازندران ادامه داد: از دیگر اهداف این بازدید برای عملیاتی کردن این بازدیدها و زمینه‌ها جهت معرفی مازندران و تأکید به کشور کره جنوبی برای سرمایه‌گذاری مشترک در جمع فعالان اقتصادی و در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه مازندران بوده است.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران، ظرفیت‌های متعددی علاوه بر نفت در زمینه‌های دیگر وجود دارد که می توان بین کشور ایران و کره قراردادهای لازم بسته شود، یادآور شد: مازندران در جهت تنوع برخورداری از دو منبع ثروت دریا و جنگل، اراضی حاصلخیز کشاورزی و وجود بندر و امکانات و ذخایر نزدیک از موارد مورد توجه کره جنوبی بوده که امیدواریم این سفر فصل جدیدی از گسترش مناسبات اقتصادی و گردشگری برای استان مازندران مهیا شود.

خیریان پور به مذاکرات صورت گرفته شرکت کره ای با صاحبان این واحد تولیدی در زمینه همکاری‌های مشترک در احداث نیروگاه تولید برق و گلخانه در جوار یکدیگر برای بهره‌مندی از میزان هدر رفت انرژی نیروگاه برای تولید گیاهان گلخانه ای اشاره و ابراز امیدواری کرد: این مذاکرات مورد حمایت سفارت کره جنوبی در تهران قرار گیرد.

وی گفت: موقیعت جغرافیایی و آب و هوای مازندران امکان پرورش و تکثیر همه نوع گیاهان دارویی را فراهم می‌کند. این گیاهان دارویی برای درمان اغلب بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و قابلیت صادرات نیز دارد.

خیریان‌پور، استفاده از آب باران و ذخیره‌سازی و فیلتر کردن آن را به منظور صرفه‌جویی در ذخایر طبیعی استان یکی از ویژگی‌های این واحد تولیدی عنوان کرد.

وی علاقمندی واحد پرورش گل و گیاه ارگانیک رویش طبرستان را برای همکاری با شرکت‌های علاقمند کره جنوبی برای صادرات محصولات مرکبات، کیوی و گیاهان دارویی و گلخانه ای اعلام کرد.

فعالیت نیمی از صنایع استان در آمل

معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل نیز با بیان اینکه 45 درصد از صنعت مازندران و 70 درصد صادرات استان به آمل اختصاص دارد، گفت: با توجه به وجود 130شرکت فعال در این شهرستان در حوزه صنعت و تولید از شرکت‌های فعال در عرصه صادرات منطقه بعد از شرکت کاله، شرکت خزر الکتریک است که در عرصه صنعت و صادرات فعالیت چشمگیری دارد.

سید جعفر رسولی افزود: این شرکت در بخش ساخت دستگاه‌های کشاورزی و دستگاه مدیریت و امحا زباله‌های عفونی به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی بیمارستان های سطح کشور بسیار خوب ورود یافته است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار این شرکت توانسته در سطح ایران برای امحا زباله‌های عفونی و خطرساز، با کار دانش‌بنیان خود دستگاه‌هایی اختراع کنند تا دیگر این مشکل را نداشته باشیم که با استقرار این دستگاه‌ها که ساخت شرکت خزر الکتریک است مشکلی در این زمینه نداریم.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار