استاندار مازندران گفت: رسانه مجیز گو نمی خواهیم و سیاه نمایی را نیز نمی پسندیم / رسانه ها پنجره ای برای نگرش مردم به عملکرد دولت هستند.
کد خبر: ۵۳۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 28 November 2017
به گزارش تابناک : محمد اسلامی، استاندار مازندران در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه های استان با اشاره به این که مدیریت افکار عمومی مساله بسیار مهمی است، تصریح کرد: رسانه مجیز گو نمی خواهیم و سیاه نمایی را نیز نمی پسندیم.رسانه ها پنجره ای برای نگرش مردم به عملکرد دولت هستند و مسئولین دستگاه ها باید نقد سازنده رسانه ها را پذیرا باشند.
وی با تاکید بر این که با دستگاه هایی که برخورد شفافی با رسانه ها ندارند برخورد می کنیم، افزود: ما نیاز به ثناگو نداریم و توقع می رود رسانه ها چشم های ما باشند و ضعف و قوت ما را عادلانه و منصفانه منعکس کنند.
استاندار جایگاه رسانه را رفیع ارزیابی کرد و ابراز داشت: مردم باید به رسانه ها اعتماد کنند چرا که اعتماد به رسانه و نظام مترادف همدیگرند و رعایت انصاف، عدل و امانت در بیان موضوع نکته اساسی است.
وی نقش رسانه ها را دیده بانی و پایشگری دانست و گفت: این رسالت باید در خصوص صدر تا ذیل سیستم اداری اعمال شود.
اسلامی، عنوان کرد: اگر دستگاهی خلاف حق از رسانه شکایت کند بنده جانب رسانه را خواهم گرفت.
 وی با اشاره به این که بخشی از مشکلات مازندران در استان و بخشی دیگر در مسایل پیرامونی ریشه دارد، گفت: هنر مدیریت این است که تهدیدها را به فرصت و نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کند.
استاندار با بیان این که کارآمدی نظام مدیریت از مسایل و چالش های اصلی امروز ما است، خاطر نشان ساخت: شهرگرایی و منطقه گرایی از مشکلات اساسی مازندران است و استان را نمی توان با اتاق های فرمان های متعدد مدیریت نمود و مدیریت های محلی به ما آسیب جدی وارد می کند و نفوذ پذیر است.
وی، افزود: یک نظام ارزیابی را در استان مستقر کردیم و در گام نخست با ارزیابی فرمانداران تغییرات را اعمال خواهیم نمود.
اسلامی با اشاره به این که باید برنامه محور حرکت کنیم و در بستر زمان تحقق برنامه را ارزیابی نماییم، تصریح کرد: از بهترین، مناسب ترین و با استعداد ترین گزینه ها در انتصابات و مدیریت ها استفاده خواهم کرد.
وی با بیان این که استان نیازمند آرامش سیاسی و امنیت اجتماعی برای جذب سرمایه گذاری و رونق تولید و اشتغال است، یاد آور شد: باید به سمت عملیاتی کردن برنامه حرکت کنیم و با تفرقه و تشتت هرگز هیچ برنامه یی تحقق نخواهد یافت.
استاندار با تاکید بر این که تشکیل اتاق فکر و تعامل آن با هسته های شهرستانی بمنظور تدوین الگوی توسعه استان یک امر ضروری است که در حال پیگیری می باشد، گفت: باید بنیاد توسعه مازندران را با حضور نخبگان و صاحب نظران بخش های مختلف پایه گذاری کنیم تا منافع ملی و مشترک برای استان ایجاد شود.
مقام عالی دولت در مازندران، با بیان این که حلقه های مفقوده کسب و کار در استان بسیار است، تصریح نمود: باید در سایه خدمات بازرگانی و تنوع بازار، تولیدات مازندران از بازار بهره مند گردد.
وی برندسازی محصولات استان را یک گام اساسی در این راستا برشمرد و افزود: موضوع توسعه تعاملات و تبادلات با اولویت محدوده خزر از دیگر برنامه ها در جهت فعال نمودن اقتصاد مازندران است.
استاندار با اشاره به این که برای حل مشکل تعرفه ترجیحی باید بخش خصوصی به کمک دولت بیاید، اظهار داشت: نخستین نشست های کاری استان با کشورهای همسایه از هفته آینده آغاز خواهد شد و هدف از برگزاری این نشست ها تعامل در میدان عمل است.
وی رفع موانع کسب و کار در استان را از دیگر اولویت های کاری برشمرد و خاطر نشان ساخت: دستگاه های اجرایی باید همگرا و پاسخگو باشند و تسهیل گری کنند.
اسلامی با اشاره به این که مازندران به دلایل متعدد ضربه خورده است و به اندازه کافی فرصت سوزی شده است لذا برای توسعه استان در برابر کسی کوتاه نمی آییم، عنوان کرد: دستگاه ها باید پاسخگوی برنامه ها و سیاست ها و مصوبات باشند چرا که مردم از برخی رفتارهای سهل انگارانه و بی توجهی های برخی دستگاه ها خسته شده اند.
استاندار، با بیان این که ملاقات عمومی مدیران ارزیابی خواهد شد، تاکید کرد: فرمانداری ها و دستگاه ها باید تا اذان ظهر پاسخگوی مردم باشند و جلسات کاری خود را به بعد از ظهر موکول کنند و ملاقات عمومی نه بصورت تشریفاتی بلکه باید برای رفع مشکلات مردم به شکل مستمر انجام شود.
نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به این که زباله از جمله چالش های اصلی مازندران است، گفت: تفکیک زباله از مبدا در دستور کار استان قرار گرفته و پاکسازی سواحل و معابر و ورودی های شهرها را به فرمانداران ابلاغ کرده ایم.
اسلامی با تاکید بر این که ساماندهی زباله باید اولویت اول استان باشد، تصریح نمود: اقدامات صورت گرفته در خصوص مدیریت زباله در مازندران جوابگو نیست و باید اقدامات کارآمد و جدیدی صورت گیرد و سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این بخش ترغیب کرد.
 استاندار با بیان این که باید به موضوع سلامت اداری توجه ویژه صورت گیرد، یاد آور شد: با شهردارانی که منصوب می شوند ابتدا میثاق نامه یی در خصوص مدیریت شهری امضا و سپس احکام آنان را ابلاغ می کنیم.
اسلامی گفت: باید مازندران را به صورت یکپارچه دید و مدیریت نمود چرا که شهرها و روستاها و نقاط سکونت مردم در استان بهم نزدیک و پیوسته هستند.
وی با تاکید بر این که باید راه آهن محدوده خزر را عملیاتی کنیم، افزود: باید برای حمل و نقل ترکیبی در استان به جد فکر و اقدام نماییم و از چهار ظرفیت حمل و نقل در بخش های مختلف بهره گیری کنیم.
استاندار اعلام کرد: بدنبال راه اندازی هاب پروازی برای مازندران به اقصی نقاط کشور هستیم.
اسلامی با اشاره به این که مازندران دارای نیروی انسانی مستعد و والایی است، گفت: باید مازندران را با همه ظرفیت ها بسازیم.
وی با بیان این که باید بر نحوه هزینه کرد تسهیلات در واحدهای تولیدی نظارت دقیق صورت گیرد و تیمی را برای پایش وضعیت دقیق این واحدها مامور کرده ایم، تصریح کرد: بانک ها باید پاسخگو باشند و منابع باید صرف کارهایی بشود که بازدهی داشته باشند.
استاندار، یاد آور شد: در حوزه ساماندهی بازار مرکبات به تیمی 5 نفره مسئولیت دادیم تا ضمن ذخیره سازی، محصول را بتدریج وارد بازار نماید تا بدست سودجویان و دلالان نیفتد.
مقام عالی دولت در استان، با تاکید بر این که گردشگری باید اقتصاد مازندران را متحول کند، تصریح کرد: گردشگری باید با تورگردانی انجام شود تا در سایه صنایع پشتیبان موجب رونق اشتغال استان شود.
استاندار، افزود: تصرف در سواحل بهیچ وجه پذیرفته شده نیست و حریم 60 متری سواحل باید آزاد شود.
در آغاز این جلسه قریب به اتفاق مدیران رسانه های استان که در جلسه حضور داشتند، به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در خصوص چالش ها و فرصت های توسعه استان پرداختند.






منبع : پایگاه وزارت کشور 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار