استاندار مازندران با تاکید بر ارتقای شاخص‌های صادراتی در استان، گفت: راهبردهای توسعه صادرات در مازندران تدوین شود.
کد خبر: ۵۲۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ 11 November 2017
به گزارش تابناک : محمد اسلامی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار مازندران با اشاره به اینکه منابع دولتی محدود بوده و باید با تکیه بر خرد جمعی و لحاظ کردن منطق بازار برای این بخش برنامه‌ریزی واقع‌بینانه صورت گیرد، اظهار داشت: مازندران، استان توانمند و دارای ظرفیت‌های ویژه بوده و باید به حدی از شکوفایی برسد که به مدد دولت و کشور بیاید.

وی با بیان اینکه منطق بازار بر اساس عرضه و تقاضا است و نباید این منطق را بر کمک محض دولت استوار کنیم، افزود: محصولات استان برای بازارهای هدف فاقد تنوع لازم بوده و اشراف کافی بر این بازارها در مازندران وجود ندارد.

اسلامی بر تجزیه و تحلیل بازار مصرف در داخل استان، کشور و بازارهای هدف خارج از کشور تاکید کرد و گفت: برای تقویت تولید و توسعه صادرات نیازمند نهضت کار بازرگانی هستیم.

وی افزود: باید با ایجاد قدرت نگهداری محصول، بتدریج و به شکل متناسب، تولیدات استان را عرضه کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به تنوع محصول باید تنوع بازار داشته باشیم، تصریح کرد: باید راه حل‌های خلاق متکی بر ظرفیت بخش خصوصی ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه از شما فعالان و مدیران بخش کشاورزی، صنعت و تولید، انتظار کار خلاق، همدلی، ایثار و گذشت داریم، گفت: با ایجاد صندوق ذخیره و فعال کردن و حمایت از شرکت‌های بازرگانی و کوتاه کردن دست دلالان، به یاری کشاورزان بیاییم.

رئیس ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه توانمندسازی تولیدکننده، صادرکننده و تشکل‌های نقش آفرین از اهداف مهم استان در این راستا است، افزود: نیازمند یک بنیان قوی برای تقویت فضای کسب و کار هستیم و باید به گونه ای برنامه‌ریزی شود تا در سال آینده شاهد مشکلات در این بخش نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه چند صدایی مشکلات استان را بیشتر می‌کند و استان باید با مدیریت استاندار حرکت کند و مدیریت شود، گفت: باید با حمایت از اتحادیه باغداران و تشکل‌های صاحب نقش، برداشت مرکبات بموقع انجام شود.

اسلامی یادآور شد: مرکبات مازاد استان باید ذخیره‌سازی و به شبکه‌های پرمصرف کشور وصل شود تا در سایه اتحادیه ای ملی و ایجاد منافع مشترک به اهداف پیش رو دست یابیم.

استاندار با تاکید بر اینکه سال جاری باید سال متفاوتی برای بازار محصول مرکبات باشد، خاطرنشان کرد: حلقه‌های مفقوده حوزه تجارت، بازاریابی و بازارسازی را باید شناسایی و برطرف و زنجیره تولید، مصرف و صادرات را ساماندهی کرد.

اسلامی با تاکید بر اینکه برای برطرف کردن حلقه‌های مفقوده بخش تولید کشاورزی و ساماندهی شبکه‌های حمل و نقل باید پارک لجستیک در مازندران طراحی شود، افزود: باید از ظرفیت دریا و سه فرودگاه استان در جهت توسعه حمل و نقل استفاده مطلوب شود.

وی بر بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: نباید به حیثیت و اعتبار مازندران خدشه وارد شود و با متخلفان حوزه محصولات کشاورزی و دلالان این بخش برخورد قانونی صورت گیرد.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار