حسین بارانی رئیس دانشکده هنر دانشگاه بیرجند از ایجاد خانه دانش صنایع دستی در خانه تاریخی اعتمادی نیا توسط دانشکده هنر دانشگاه بیرجند و با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۵۱۸۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ 02 November 2017
تابناک خراسان جنوبیحسین بارانی در گفتگو با رسانه ها گفت: خانه دانش بنیان صنایع دستی با هدف ترویج استفاده از صنایع دستی و اشتغال زایی دانشجویان و دانش آموختگان توسط دانشکده هنر دانشگاه بیرجند با همکاری معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی ایجاد می‌شود.

وی از توافق صورت گرفته با میراث فرهنگی خراسان جنوبی برای اختصاص بنای تاریخی خانه اعتمادی نیا در مرکز بافت تاریخی شهر بیرجند برای راه اندازی خانه دانش صنایع دستی خبر داد.

بارانی گفت یک کارگاه مجهز به دار حوله بافی جهت آموزش به دانشجویان دانشکده هنر و همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان جهت ارائه آثار هنری دانشجویان این دانشکده در دو نگارخانه سرو و استاد رخشانی بیرجند نیز راه اندازی خواهد شد.

رئیس دانشکده هنر دانشگاه بیرجند گفت در حال حاضر 80 رشته صنایع دستی در خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: از این تعداد 40 رشته فعال، 15 رشته نیمه نعال و مابقی به فراموشی سپرده شده اند.

رئیس دانشکده هنر با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صنایع دستی در خراسان جنوبی بیان کرد: این استان سرزمینی بکر در حوزه صنایع دستی است و خراشاد از جمله روستاهای این استان بوده که به عنوان روستای صنایع دستی ملی شد.

خانه تاریخی اعتمادی نیا خانه صنایع دستی می شود
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار