فردا پنج شنبه 11 آبان برگزار خواهد شد:
به همت بنیاد ملی نحبگان و اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌جنوبی مراسم نکوداشت استاد هنر ایران دکتر احمد کامیابی مسک برگزار می گردد. در این مراسم مقامات ارشد استان، اهالی فرهنگ، دانشگاهیان، خانواده و دوستان و علاقه مندان استاد و نیز برخی مهمانان کشوری حضور خواهند یافت.
کد خبر: ۵۱۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ 01 November 2017

تابناک خراسان جنوبی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌جنوبی طی اظهارتی که با رسانه ها انجام گرفت از مراسم نکوداشت پروفسور کامیابی مسک با همکاری بنیاد ملی نخبگان و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور مقامات دولتی خبر داد.

مراسم نکوداشت پروفسور کامیابی پنج‌شنبه ١١ آبان ماه ساعت 8:30 دقیقه با همکاری بنیاد ملی نخبگان و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار خواهد شد. در این مراسم مقامات ارشد استان، اهالی فرهنگ، دانشگاهیان، خانواده و دوستان و علاقه مندان استاد و نیز برخی مهمانان کشوری و از جمله مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور خواهند یافت.

این مراسم که در راستای تکریم چهره‌های برتر استانی و درقالب برنامه های تکریم نخبگان شاخص استان که حتی در ابعاد ملی حائز اهمیت است، انجام می گیرد.

دکتر احمد کامیابی در سال ١٣٢٢ در مسک، از توابع بیرجند بخش درمیان متولد شد. کودکی را در شهر درخش در ۶۰ کیلومتری بیرجند سپری کرد و تحصیلات ابتدایی را در دبستان داریوش درخش و دبستان حکیم نزاری بیرجند به اتمام رساند و سپس در دبیرستان پرویز و مدرسه شوکتیه بیرجند به تحصیل پرداخت و وارد دانش‌سرای مقدماتی همان‌جا شد.

در سال ۱۳۴۶ وارد دانشکده ادبیات مشهد شد و این هم برخلاف میلش بود، چون می‌خواست ریاضیدان و فیزیکدان شود، اما چون از دوران کودکی در روستا، به بازی و کارگردانی شبیه و تعزیه می‌پرداخت به تئاتر هم علاقه‌مند بود و در مشهد همزمان تحصیل در دانشکده در کلاسی که از طرف وزارت فرهنگ و هنر تشکیل شده بود شرکت می‌کرد.

کامیابی مسک در سال 1377دارای مدرک دکترای دولتی (دتا) از دانشگاه‌های سوربن (پاریس ده) و کارشناسی ارشدش را در پل والری من‌پلیه در فرانسه گذرانده است و تاکنون از وی چندین اثر به فارسی، فرانسه، آلمانی، انگلیسی و هلندی منتشر شده است.

وی هم اکنون نویسنده، مترجم، نمایشنامه نویس و استاد برجسته دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است که برای همه تحصیل کرده‌های هنرهای نمایشی در ایران و فرانسه آشناست.

پروفسور احمد کامیابی مسک در سال ٢٠١١ از سوی دولت فرانسه نشان عالی «شوالیه پالم های آکادمیک» را با حضور نمایندگان دانشگاهی و فرهنگی دولت فرانسه دریافت کرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار