با حضور وزیر ارتباطات و مخابرات صورت گرفت
خط تولید گوشی های مناسب کودکان و نوجوانان در خرمشهر افتتاح شد.
کد خبر: ۵۱۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۹ 31 October 2017

تابناک خراسان جنوبی: به نقل از ICTPRESS، محمد جواد آذری جهرمی صبح امروز همزمان با سالروز شهادت شهیدفهمیده،خط تولید تبلت کودک و نوجوان انارستان را در شهر خرمشهر، افتتاح کرد؛ این قرارداد میان انارستان و شرکت اروند منعقد شده است.

این خط تولید نیاز خانواده های ایرانی را برآورده می کند، بر اساس مطالعات جهانی، در خارج از ایران برای کودک و نوجوان محصولات ویژه ای تولید می شود که علی رغم وجود بازار مناسب در داخل کشور، تولیدکننده داخلی برای آن وجود نداشت.

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات میزان سرمایه در گردش 950 میلیارد ریال است و تولید این تعداد دستگاه منجر به ایجاد 5000 شغل مستقیم و غیرمستقیم خواهد شد.

سرمایه گذاری در استان خوزستان و منطقه محروم خرمشهر، تولید بومی و کاملا ایرانی با کیفیتی در حد تولیدات معتبر جهانی، استفاده از سیستم عامل اختصاصی سازی شده و بومی انارستان و محتوای بر پایه آخرین فناوری‌ها برای انجام آزمایشات علوم، ریاضی و فیزیک از جمله مواردی است که از سوی وزارتخانه برای این پروژه مطرح و اعلام شد کهبرنامه ریزی برای تولید تعداد 500 هزار دستگاه انجام شده است.

محمدجواد آذری جهرمی در این مراسم گفت: این خط تولید با استفاده از ظرفیت ‌های موجود کشور و با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و با سیستم‌ عامل بومی و امن، به دست متخصصان ایرانی شروع به فعالیت کرد و با اولین محصول تولیدی، یک انقلاب بزرگ در فضای مجازی سالم و یک بازار بزرگ اقتصادی اتفاق می افتد.

تبلت ها طوری برنامه ریزی و تنظیم شده اند که با سیم کارت های انارستانی و همراه اول کار کنند. سیم‌کارت انارستان، سیم‌کارت اعتباری رایگانی است که از طریق همراه اول برای مجموعه کودکان، نوجوانان و جوانان (سنین ۶ الی ۱۸ سال) ایرانی و پاسخ به نیازها و خواسته‌های آنها طراحی شده و برای اولین بار در کشور عرضه می ‌شود. این سیم‌کارت ضمن پوشش دادن تمامی نیازهای مکالمه و پیامک این گروه سنی، امکان استفاده از فضای اینترنتی سالم، امن و پرسرعت، با بسته‌های متنوع، متناسب با سن آنها را فراهم می‌کند.

لازم به ذکر است که این اقدام نقش مهمی در جلوگیری از مخاطرات دسترسی کودکان و نوجوانان به خدمات و محتواهای نامناسب برای رده های سنی پایین دارد. موضوعی که با توجه و لحاظ از سمت خانواده ها برای تهیه گوشی های مناسب سن فرزندان حاشیه امنی برای حضور نوجوانان در فضای مجازی خواهد بود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار