عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که عده ای سخنان سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه را تحریف کردند، گفت: باید به سمت حل مشکلات برویم و نه این که به مشکلات دامن بزنیم.
کد خبر: ۵۱۷۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ 30 October 2017
به گزارش تابناک : ابوالفضل حسن بیگی روز دوشنبه در مورد تحریف سخنان عراقچی معاون وزیر امور خارجه از سوی برخی رسانه ها افزود: برخی رسانه ها زمانی که سر و صدا در کشور کم می شود به سراغ این موضوعات می روند.
وی از رسانه ها خواست به این موضوعات دامن نزنند چراکه خلاف منافع ملی است.
وی با تاکید بر این که بیان این موضوعات خلاف منافع ملی است، اظهار داشت: ما باید به سمت حل مشکلات برویم و نه این که به مشکلات دامن بزنیم، رسانه ها و افراد مختلف باید به این موضوع توجه کنند.
نماینده مردم دامغان در مجلس در مورد شایعات مطرح شده به نقل از عباس عراقچی در مورد گپ در موضوع موشکی گفت: این خبر و انتساب آن به عراقچی از ریشه کذب است و بنده مطمئن هستم که دکتر عراقچی چنین سخنانی نمی گوید و نخواهد گفت.
حسن بیگی افزود: آمریکایی ها می خواهند با پرداختن و مطرح کردن این گونه موضوعات منافع ملی و مسائل امنیتی و تسلیحاتی ما را زیر سوال ببرند.
وی تصریح کرد: هیچ یک از مسائل امنیتی، دفاعی و موشکی و آنچه برای تامین امنیت کشور است، قابل مذاکره نیست.
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب ان پی تی فعالیت کرده است.
حسن بیگی ادامه داد: بنیه دفاعی کشور قابل مذاکره نیست، زیرا خلاف مقررات بین المللی است، هر کشوری در جهت تامین امنیت ملی خود می تواند نسبت به تامین امنیت اقدام کند.
وی تاکید کرد: ترامپ بداند که امروز تشنج ها و صحبت های مضحکش دیگر در دنیا تاثیری ندارد و کسی به آن توجهی نمی کند.
به گزارش ایرنا، دستگاه دیپلماسی ایران در ماه های اخیر با هجمه سنگین رسانه ها و اتاق فکر غرب روبرو است که قصد دارند از توان دفاعی و موشکی ایران بکاهند، در این شرایط برخی در داخل به این فشار دامن زدند تا جایی که بسیج دانشگاه تهران به دفاع از رییس ستاد پیگیری اجرای برجام آمد. 
ماجرا از توییت یکی از اهالی رسانه های منتقد دولت شروع شد که نوشت: عراقچی- 3 آبان 96- مذاکره موشکی نکرده ایم اما در این مساله مشغول 'گپ زدن' هستیم! مثلا دیروز با سفیر آلمان در این مورد 'گپ زدیم'. 
این مطلب را برخی دیگر به انگلیسی ترجمه و بازنشر کردند و همین شروع دومینوی تخریب بود. 
یک عضو شورای سیاسی بسیج دانشگاه تهران که در آن جلسه حضورداشته تحریف کنندگان را به رعایت تقوای رسانه ای دعوت کرد و نوشت: اخیرا مطلبی را تحت عنوان گپ موشکی در رسانه ها و به نقل از عراقچی منتشر می کنند که کذب محض است. 
وی افزود: ماجرا از این قرار است که چهار شنبه مورخ 3 آبان ماه ، اعضایی محدود از بسیج دانشگاه تهران جهت پرسش و پاسخ دانشجویی جلسه ای با جناب عراقچی داشته اند. جناب عراقچی به دوستان گفتند که مذاکره ی موشکی در کار نخواهد بود. در پی این گفته ی جناب عراقچی یکی از برادران سوال کرد پس گفت و گو به چه معناست . عراقچی در پاسخ گفت ، ما مذاکره نخواهیم داشت و مذاکره به این معناست که چیزی بدهی و چیزی به دست آوری اما گفت و گو مسئله ی طبیعی است . گفت و گو یعنی برای سفیری و یا کشوری سوالی پیش می آید و ماهم پاسخ می دهیم و موضعمان را می گوییم . این مذاکره نیست و ما مذاکره مجدد نخواهیم کرد. 





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار