رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های این استان پرورش زنبور عسل است گفت: تعداد کلنی‌های زنبور عسل استان بوشهر سه برابر و تولید عسل آن سالانه به ۴۰۰ تن افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۱۶۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 29 October 2017
محمدتقی منوچهری ظهر امروز در آیین برداشت عسل در منطقه دشتی با تاکید بر نقش مهم استان بوشهر در تولید انواع محصولات کشاورزی اظهار داشت:  تولید انواع محصولات کشاورزی و دامی شامل خرما، صیفی‌جات، گوجه فرنگی، مرکبات، دامپروری و آبزیان از جمله محصولات استان بوشهر است.

وی، از تولید 1.5 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان بوشهر خبرداد و افزود: سالانه یک میلیون و 500 هزار تن محصولات کشاورزی در استان  تولید می‌شود که اگر سهم نفت و گاز را از این استان جدا کنیم، مهمترین بخش اقتصادی بوشهر کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، تولید عسل را نماد اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: استان بوشهر ظرفیت خوبی برای تولید عسل دارد که می‌طلبد از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد.

منوچهری با اشاره به ظرفیت تولید عسل در استان بوشهر اظهار داشت: سالانه 400 تن عسل در استان بوشهر تولید می‌شود که از این میزان 250 تن آن عسل کنار با 40 هزار کندو است که پیش بینی می شود سال آینده برداشت عسل به 480 تن برسد.

وی با اشاره به افزایش سه برابری کندوی زنبور عسل استان بوشهر افزود: برند سازی عسل درخت کنار در استان بوشهر و صادرات آن  مورد تاکید قرار دارد که در این راستا صنایع فرآوری مورد توجه است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر هم در این آیین گفت: در سه سال گذشته تعداد کلنی‌ها سه برابر شده یعنی از 14 هزار کلنی به 40 هزار کلنی رسیده است.

افشین قطبی با اشاره به پرداخت تسهیلات کم بهره به زنبورداران استان بوشهر افزود: یک میلیارد ریال تسهیلات در سه سال گذشته در اختیار زنبورداران استان بوشهر قرار گرفته است و برنامه داریم در کنار تولید عسل، پرورش ملکه و محصولات جانبی موردتوجه قراربگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار