خاطره آیت الله سید علیرضا عبادی از مرحوم آیت الله تهامی
خاطره آیت الله سید علیرضا عبادی از مرحوم آیت الله تهامی و نظر ایشان در باره مهندس بارزگان
کد خبر: ۵۰۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ 14 October 2017
تابناک خراسان جنوبی: آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده محترم ولی فقیه در استان خراسان جنوبی هفته گذشته در دیدار با استاد رجبی دوانی به نقل خاطره ای از آیت الله  تهامی پرداخت که تابناک خراسان جنوبی به دلیل اهمیت و ارزش آن برای مخاطبان باز نشر می دهد. 

آیت الله عبادی در این دیدار ضمن بیاناتی در باب عظمت آیت الله تهامی فرمودند این عالم بزرگ در شرایط سختی در این منطقه ساکن بود در حالیکه شایستگی مطرح بودن در سطح حوزه نجف اشرف را داشت. ایشان افزود سالهای قبل از انقلاب همواره نامه های امام راحل برای مرحوم آیت الله تهامی و آیت الله العظمی آیتی در بیرجند ارسال می شد که نشان از جایگاه ایشان دارد. 

ایشان خاطره خود از آیت الله تهامی را اینگونه بیان فرمود: 
در آن ایامی که بنده در مشهد بودم، مرحوم آیت الله العظمی میلانی، مرجع و انسانی مهم بودند،‌ ما به ملاقات ایشان در منزل آقای سیادت رفتیم که همزمان آیت الله تهامی نیز به دیدار ایشان آمدند. در آن دیدار آیت الله تهامی می گفت « من نوشته های مهندس بازرگان را مطالعه کردم و دیدم: او اسلام را ابزار قرار داده است و این بسیار برای اسلام خطرناک است».
ایشان فرمودند: این جریان تمام شد و سال های بعد سخنرانی از آقای بازرگان پخش شد که در سخنانش می گفت « فرق ما و آقای خمینی این است که آقای خمینی می خواهد از راه ایران، به اسلام خدمت کند من می خواستم از راه اسلام به ایران خدمت کنم». ایشان افزود: این دقیقا مفاد همان صحبتی بود که آیت الله تهامی 30 سال پیش در مورد مهندس بازرگان ابراز داشت. این نشان از عظمت و شناخت عمیق آیت الله تهامی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان به استاد دوانی ابراز داشتند ما خانوادگی از ارادتمندان آیت الله تهامی هستیم و سلام ما را به خاندان ایشان برسانید. 

آیت الله سید حسن تهامی از مراجع بزرگ عالم تشيع و از مفاخر برجسته حوزه علميه نجف بود. ایشان متولد  1314 ه . ق 1276 ه. ش در بيرجند است. ایشان تحصيلات علوم ديني در بيرجند، مشهد و نجف سپری نمود و جواز اجتهاد را از حضرات نائيني و اصفهاني دریافت کرد. ایشان موسس حوزه علمیه معصوميه (مدرسه معصومیه) بیرجند است. اين فقيه در شب چهاردهم صفر (1385ه.ق / 1344ه.ش) به سراي باقي شتافت و بنا بر وصيتش وي را در مسجد صاحب الزماني خيرآباد نو بیرجند به خاك سپردند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار