در نشست خبری عنوان شد
رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد استان خراسان جنوبی از جنبه بیماری های مشترک بین انسان و دام پاک است.
کد خبر: ۵۰۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 14 October 2017
 تابناک خراسان جنوبی: به نقل از مهر، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در نشست خود با خبرنگاران گفت ۲۵ درصد پروتئین حیوانی استان خراسان جنوبی توسط عشایر تهیه می شود، که جزء پاک ترین محصولات هستند و سلامت جامعه را تضمین می کند.

وی که در نشست خبری با اصحاب رسانه صحبت می کرد با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی در حوزه بیماری های مشترک بین انسان و دام پاک است، عنوان کرد: از استان خراسان جنوبی باید به عنوان یک الگوی موفق در سطح کشور استفاده کرد.

رفیعی پور ادامه داد: اگر قرار است در حوزه اقتصاد و بهداشت عمومی به موفقیتی برسیم تولید کننده، مصرف کننده و دامپزشکی باید خود را مسئول بدانند. وی افزود: باید تلاش شود روند کاهش بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام در استان استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه موفقیت های استان در گرو توجه به حوزه بهداشت و قرنطینه است، اظهار داشت: قطعا در حوزه قرنطینه مرزی و بین استانی از سوی مرکز کمک بیشتری به استان می شود چراکه اگر چهار پست قرنطینه ای استان به هشت پست ارتقاء یابد ورود دام آلوده به داخل استان کنترل خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر راه اندازی هرچه سریع تر آزمایشگاه تخصصی در استان، افزود: آزمایشگاه تخصصی استان با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی جهت پیشگیری از بیماری ها باید هرچه سریع تر راه اندازی شود.


رفیعی پور با بیان اینکه بیش از ۳۶ هزار نفر عضو سازمان دامپزشکی در کشور هستند، افزود: از مجموع اعضای سازمان دامپزشکی ۳۱۹ عضو در خراسان جنوبی فعالیت دارند که از این تعداد ۱۸۴ نفر دولتی و ۱۳۵ نفر بخش خصوصی هستند.

صدور شناسنامه های بهداشتی ذبح برای اولین بار  در خراسان جنوبی

محمد اصغر زاده، سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: ۸۰ درصد مواد غذایی باید از چرخه نظارت دامپزشکی عبور کند.

وی با بیان اینکه امنیت هر جامعه ای در تمامی حوزه ها در گرو امنیت غذایی آن جامعه است، افزود: نقش دامپزشکی در بیوتروریسم بسیار حائز اهمیت است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی با توجه به مرز مشترکی که با کشور افغانستان دارد، به عنوان سپر بهداشتی و امنیتی کشور محسوب می شود، عنوان کرد: اگر بتوانیم به وظیفه خود به درستی عمل کنیم امنیت ملی را نیز تضمین کرده ایم.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی باید برند چندین محصول استراتژیک را داشته باشد، اظهار داشت: ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه محصولات استراتژیک از جمله پرورش شتر مرغ و شتر در استان وجود دارد که مستلزم کمک وسرمایه گذاری است.

اصغر زاده با اشاره به اینکه شناسنامه های بهداشتی ذبح برای اولین بار در استان خراسان جنوبی صادر شد، گفت: پیش بینی قربانگاه ها در مناطق روستای نیز برای اولین بار در استان خراسان جنوبی صورت پذیرفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار