مروج الشریعه در دیدار خود با روسای دانشگاه های استان مطرح کرد
استاندار خراسان جنوبی در جلسه دیدار با روسای دانشگاههای این استان از ایفای نقش مراکز علمی در عرصه اجرایی استان صحبت کرد. وی با اشاره به ضرورت رصد علمی برنامه های اجرایی استان خواستار هم اندیشی مراکز علمی و تعیین مسیر توسعه استان توسط آنها شد.
کد خبر: ۵۰۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 12 October 2017
تابناک خراسان جنوبی: استاندار خراسان جنوبی در جلسه دیدار با روسای دانشگاههای این استان از ایفای نقش مراکز علمی در عرصه اجرایی استان صحبت کرد. وی با اشاره به ضرورت رصد علمی برنامه های اجرایی استان خواستار هم اندیشی مراکز علمی و تعیین مسیر توسعه استان توسط ایشان شد.  
 
مروج الشریعه با اشاره به سابقه فرهنگی استان بیان داشت: در بیرجند مدرسه شوکتیه قدمتی هم اندازه با دارالفنون دارد و این پیشینه فرهنگی خراسان جنوبی را نشان می دهد. وی گفت فارغ از تعداد دانشجو، دانشگاه و اعضای هیات علمی و پژوهشگرانی که فعال هستند، پیشینه استان و بیرجند از نظر علم، آموزش و فرهنگ بسیار با ارزش است.

 استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: موضوع قدمت فرهنگی در این استان بسیار مهم بوده و این استان با برخورداری از آن ظرفیت متفاوتی از استان های دیگر دارد. مروج الشریعه در بخشی از صحبت های خود به هم اندیشی بیشتر دانشگاه با بخش اجرایی در استان اشاره کرد و ضرورت انتقال ظرفیت ها آن هم با این پیشینه علمی و فرهنگی به بخش اجرایی را مهم دانست. وی اظهار داشت: مسیر توسعه استان باید توسط مراکز علمی تعیین شود. 

وی اضافه کرد: اولویت های استان می تواند با هم اندیشی دانشگاه و بخش اجرایی مشخص شود. وی اظهار داشت جدایی دانشگاه از حوزه اجرایی در  کشور  مشکل  مهمی محسوب می شود. چرا که هنوز پیوند بین دانشگاه و حوزه اجرایی کشور برای پرداختن به موضوعات و چالش ها ایجاد نشده است. 

مروج الشریعه گفت: حوزه اجرایی استان برنامه خود را ارائه داده که دانشگاهیان می توانند این برنامه را با رصد علمی خود بازبینی کنند. وی از جامعه علمی استان خواست در صورت مشاهده هر انحرافی، هشدار دهند. استاندار خراسان جنوبی گفت آنچه لازم است از یک ساختار هم اندیشی در یک استان حاصل شود با جدیت تمام در حال پیگیری است. وی افزود تلاش ما آن است که بتوانیم در مسیر موضوعاتی که قابلیت اثبات درست و علمی هستند قرار بگیریم. 

توجه به ظرفیت های علمی و فرهنگی یکی از شاخص های اصلی در مدیریت موفق استان به شمار می رود که امید است با استمرار این نگاه توسط استاندار محترم نظرات فرهیختگان بومی و دانشگاهی در برنامه ها و اولویت های استان لحاظ شود.  
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار