مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 21 نفر در مشاغل خانگی بخش کشاورزی این شهرستان مشغول به کارشدند.
کد خبر: ۴۹۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ 20 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین، عباس آقاعلیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد هشت مورد مجوز مشاغل خانگی در شهرستان قزوین صادر شده که 21 نفر مشغول فعالیت شدند.

وی افزود: از این میزان مجوز صادر شده در بخش مشاغل خانگی 6 مورد به صورت مستقل در زمینه شیرینی‌پزی سنتی و خانگی، پرورش قارچ خوراکی، بسته‌بندی حبوبات، تولید محصولات زراعی، گیاهان زینتی، نهال در گلخانه‌های کوچک خانگی بوده که بر اساس آن 11 نفر اشتغالزایی ایجاد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین تصریح کرد: همچنین  دو مورد مجوز به صورت پشتیبان و معرفی به بانک برای أخذ تسهیلات به مبلغ 500 میلیون ریال در زمینه پرورش قارچ خوراکی و شیرینی‌پزی سنتی صادر شده که بر اساس آن  10 نفر مشغول فعالیت شدند.

آقاعلیخانی گفت: کسب و کار خانگی به مشاغلی گفته می‌شود که با عضویت اعضای خانواده در فضای مسکونی و در قالب یک طرح کسب و کار مجاز بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می‌گیرد.

این مسؤول استفاده از فضاهای محدود که دارای شرایط خاصی نبوده، استفاده از مواد اولیه در دسترس، ابزار و تکنولوژی ساده، نیاز به سرمایه‌گذاری محدود، امکان انجام کار به صورت پاره وقت، توسعه فرهنگ کار خانواده، ایجاد توازن در مسؤولیت خانوادگی زنان، مهارت مبتنی بر آموزش سینه به سینه، تبلیغ و انتشار فرهنگ بومی را از مهم‌ترین مزایای طرح مشاغل خانگی برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین ادامه داد: حمایت همه‌جانبه از این‌گونه مشاغل می‌تواند در راستای تولید و اشتغال، کمک به معیشت خانوارها، ایجاد فرصت‌های شغلی و کنترل مهاجرت از روستا به شهر مؤثر باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار