مهمترین اتفاق هنرهای نمایشی استان
یازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی در میان استقبال مردمی و با حضور 10 اثر برگزیده از امروزه در چهار شهر استان به نمایش در خواهد آمد. داوری این آثار بر عهده سه تن از اساتید و هنرمندان با سابقه است. این جشنواره پذیرای هنرمندان نمایشی استان و کشور طی روزهای آتی است.
کد خبر: ۴۹۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰ 17 September 2017
تابناک خراسان جنوبی: روز گذشته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در نشستی با خبرنگاران روند شروع و برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی را تشریح کرد. وی گفت: طی سالهای گذشته شاهد بودیم که حضور مردم استان از جنبه میزان و تعداد در اجرای تئاترهای استانی کم بود که در طول یکسال به پنج هزار نفر هم نمی رسید، اما طی سال جاری 96 تا همین نیمه سال فقط فروش حدود 23 هزار بلیط نمایش تئاتر در استان را ثبت کرده ایم. وی این موضوع را به افزایش کیفیت اجرای هنرمندان استان و رشد چشمگیر کارهای هنری استان مرتبط دانست.

 احمد محبی پیرامون یازدهمین دوره جشنواره تئاتر استان اظهار داشت: در این دوره  18 گروه ثبت نام کرده اند که از این میان 10 گروه از شهرستان های بیرجند، قاین، سربیشه و سرایان انتخاب شده اند که از 26 تا 28 شهریور ماه با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی به شیوه ارزیابی این دوره اشاره کرد و گفت: در این جشنواره سه هنرمند و مدرس دانشگاه کار داوری را بر عهده گرفته اند که  باید دو گروه برتر را در نهایت انتخاب نمایند. انتخاب و داوری از روی نمایش های عمومی تیم ها و با حضور بینندگان و مردم انجام می گیرد که در این دوره یک کار منحصر بفرد است. وی در مورد منتخبان نیز اظهار کرد: دو گروه برتر انتخاب شده می توانند در همایش بزرگ تئاتر استان ها شرکت کنند که در صورت کسب مقام خواخند توانست به جشنواره فجر راه پیدا کنند.

وی اظهار داشت پیشکسوتان حوزه تئاتر و سینما در این جشنواره حضور خواهند یافت و این امکان  ارتباط مستقیم هنرمندان جوان را با ایشان به وجود می آورد. وی گفت جاده هنر نمایشی مانند جاده ای یک طرفه است که هنرمندان باید بتوانند فرهنگ سبقت آزاد را در این هنرشان بیاموزند.

گزارش انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی
در بخش دیگری از این نشست رسانه ای رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی به گزارشی از وضعیت این استان در ارتباط با شاخص های جمعیتی و امکانات هنرهای نمایشی استان پرداخت: بنابر توضیحات وی حدود 600 نفر در حوزه هنرهای نمایشی استان فعالیت دارند که با فراهم شدن امکانات و تجهیزات بیشتر افزایش نیز خواهد یافت. وی گفت در سال جاری 16 مورد نمایش در بیرجند روی صحنه رفت که 30 میلیون تومان درآمد داشته است.
وی از آماده شدن سالن پلاتو هنرهای نمایشی شهرستان قاین و برگزاری سوگواره تعزیه در قهستان، جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان و جشنواره تئاتر خیابانی در شهرستان نهبندان در سال جاری خبر داد.  

برنامه جشنواره تئاترهای نمایشی استان خراسان جنوبی
 جشنواره به داوری آقایان آرش عباسی، فرشاد منظوفی نیا و فریدون محرابی از امروز 26 ام آغاز و تا 28 ام شهریور ادامه خواهد داشت. مخاطبان و علاقه مندان تئاترهای نمایشی از روز 25 شهریور امکان خرید بلیط نمایش ها و حضور در آنها را دارند. 

نمایش ­های جلابیب -  بی بی میراب - طهران معجزه ندارد - پنج وارونه - کشتارگاه -  پناهنده -  این مرد -  عمارت کادری -  کافه سایه و کسوف ده نمایش راه یافته به این جشنواره هستند که در  اجراهای عمومی در چهار شهرستان بیرجند، قاین، سربیشه و سرایان اجرا خواهند شد. این تئاترها در آمفی تئاتر فرزان، آمفی تئاتر گلبانگ و پلاتو استاد عبداللهی بیرجند به روی صحنه می روند. 
علاقه مندان برای کسب اطلاع از برنامه نمایش ها و تهیه بلیط می توانند به سایت kalizhdak.ir مراجعه نمایند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار