مدیر کل زندان های خراسان جنوبی اظهار داشت
مدیر کل زندان های استان خراسان جنوبی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اظهار داشت: اولویت اصلی ما کاهش هدفمند مجرمان کیفری است و به این موضوع در کنار اجرای حکم حبس و نگهداری مجرمین توجه داریم.
کد خبر: ۴۹۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 15 September 2017
 تابناک خراسان جنوبی به نقل از شبستان؛ علی هاشمی مدیر کل زندان های استان خراسان جنوبی به همراه کارکنان زندان های استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند دیدار کرد. وی در این دیدار اظهار داشت: اولویت اصلی ما کاهش هدفمند مجرمان کیفری است و به این موضوع در کنار اجرای حکم حبس و نگهداری مجرمین توجه داریم.

وی با ارائه گزارشی داشت اظهار داشت از جنبه میزان جرم  75% زندانیان به جرم مواد مخدر در حبس به سر می برند و 13% نیز به جرم سرقت و ربودن مال غیر محکوم هستند و 12% نیز دارای جرایم دیگر هستند. وی بیان داشت بیش از 14% از زندانیان استان در انتظار صدور حکم هستند و به عنوان متهم در زندان بسر می برند. 

مدیر کل زندان های خراسان جنوبی اظهار دشت: در سطح خراسان جنوبی ۷ مرکز نگهداری زندانیان در شهرهای طبس، فردوس، نهبندان، قاین و سه مرکز در بیرجند وجود دارد، گفت: حدود ۷ درصد زندانیان ما را جامعه زنان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به تنوع سنی در میان زندانیان گفت: سن حدود ۱۰ درصد زندانیان ما ۱۸ تا ۲۵ سال، ۵۶ درصد ۲۶ تا ۴۰ سال، ۳۲ درصد ۴۰ تا ۶۰ سال و ۶۰ سال به بالا حدود دو درصد هستند. 

وی با اشاره به اینکه ۶۹ درصد زندانیان بومی و ۳۱ درصد غیربومی هستند، گفت: حدود سه درصد زندانیان بیسواد، ۲۵ درصد دارای مدرک تحصیلی راهنمایی، ۷ درصد متوسطه، 17درصد دیپلم، دو درصد فوق دیپلم و دو درصد لیسانس هستند.
 
مدیر کل زندان های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۷۳ درصد زندانیان ما غیر شاغل اند، گفت: رسالت اصلی سازمان زندانها در امور اصلاحی و تربیتی است، لذا در این زمینه به مقوله هاي جسم زندانی، روح زندانی، وسایل فرهنگی و تربیتی، آموزش سواد به زندانیان توجه می شود.
 
هاشمی با بیان اینکه ۴۳ کادر درمانی برای زندانیان سطح استان در نظر گرفته شده است و هر زندانی ماهانه حداقل یک نوبت ویزیت می شود، گفت: توجه به روح زندانی یکی دیگر موضوعاتی است که مورد توجه ما قرار دارد ؛در زمینه مسايل فرهنگی تربیتی نیز در تمامی زندان ها نماز جماعت توسط ۲۵ روحانی گزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه مرکز یاددهی و یادگیری زندان ها تاکنون ۲۳۰ نفر را سواد یاد داده است، گفت: ۱۲۰ نفر راهنمایی و دبیرستان ۱۱ نفر فارغ التحصیل شدند و سه نفر در پیام نور تحصیل می کنند.
 
مدیر کل زندان های خراسان جنوبی با بیان اینکه زمینه ایجاد اشتغال با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای ۳۵ رشته با شرکت ۱۵۰۰ زندانی برگزار شده است، اظهارداشت: برای ۸۲۰ نفر اشتغال مولد و ۶۵۰ نفر اشتغال غیر مولد ایجاد شده است.
 
هاشمی در خصوص آزادی زندانیان از طریق دیه نیز گفت: امسال از ابتدای سال تاکنون ۴۶ نفر از زندانیان ما از طریق ستاد دیه آزاد شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار