برای نگهداشت جمعیت روستاها
حجه الاسلام سید محمدباقر عبادی: برای نگهداشت جمعیت در روستاها کار کارشناسی صورت گرفته که نشان می دهد توسعه صنایع دستی می‌تواند جایگزین کشاورزی شود.
کد خبر: ۴۹۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۸ 11 September 2017

تابناک خراسان جنوبی: حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد باقر عبادی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روستاهای خراسان جنوبی با 17 سال خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کنند که در این راستا یا کشاورزی آن از دست رفته و یا بازدهی آن کم شده است که یکی از کارهای کارشناسی که می‌تواند در راستای نگه داشت جمعیت کمک کرده و مکمل اشتغال بوده و جایگزین بخش کشاورزان باشد رونق صنایع دستی است.
 
وی با اشاره به اینکه دولت نیز برای توزیع و رشد صنایع دستی در روستاهای محروم باید کمک حال روستائیان و کشاورزان باشد، افزود: مجلس شورای اسلامی در راستای رونق هرچه بیشتر صنایع دستی و تمهیدات لازم برای آسیب شناسی، رفع مشکلات و حمایت از این بخش نیز فراکسیونی به عنوان فراکسیون فرش و صنایع دستی تشکیل داده است.
 
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر صنایع دستی استان مانند فرش به ویژه حوله بافی و توبافی و سایر صنایع دست ساز این منطقه مدیریت شود می‌توان تمام نیاز کشور و حتی خارج از کشور را در این حوزه تامین کرد.
 
عبادی بیان کرد: در راستای حمایت هرچه بیشتر از صنایع دستی نیز در فراکسیون فرش و صنایع دستی مصوب شده تا تمام کارگاه‌های کددار فرش بیمه و در توزیع و بازاریابی صنایع دستی دولت کمک حال فعالان این عرصه باشند.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار