ایت الله عبادی در اولین خطبه نماز جمعه بیرجند فرمودند:
امروز پس از مراسم معارفه امام جمعه محترم بیرجند، مردم این شهر پای سخنان ارزشمند اولین خطبه های نماز جمعه آیت الله سید علیرضا عبادی نشستند.
کد خبر: ۴۹۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ 08 September 2017
تابناک خراسان جنوبی: امروز مراسم معارفه امام جمعه محترم بیرجند آیت الله سید علیرضا عبادی با حضور مسئولان استانی و کشوری و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی  رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور صورت گرفت و مردم این شهر پای سخنان ارزشمند اولین خطبه های نماز جمعه ایشان نشستند.

آيت الله عبادي امام جمعه بيرجند در ابتدای صحبت­های خود به مسایل مهم داخل استان اشاره کرد. ایشان با نقد برخی اظهارات که چندی قبل مسایل و مشکلاتی را در استان موجب شد فرمود: مردم مشكل بيكاري فرزندانشان را دارند و كارخانه ها ورشكسته شده اند و عده اي شادي مردم را صرف در كنسرت ديده اند. مردمی که وقتی نگاه فرزندش می کند، از بیکار بودن فرزندش خجالت می کشد. بعد عده ای کنسرت می گذارند تا مردم خوشحال باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اشاره داشت: قرآن مجید کتاب تاریخ نیست بلکه کتاب هدایت است. ایشان فرمود: تقوا یعنی پرهیز کن و قرآن می خواهد شعور تقوای ما را که به هدایتمان بیانجامد، تحریک کند. امام جمعه بیرجند با بیان این که قرآن می گوید برگرد ببین آن قوم چه کرد گفت: این گونه نیست یک قومی کاری کرد و تمام شد چراکه جهان هستی قانون دارد و حواس ها جمع باشد. ایشان با بیان اینکه: همچنان که دیگرانی مانند امویان و عباسیان و دیگرانی به اسم اسلام آمدند و کارهای زیادی علیه اسلام کردند، امروز نیز افرادی به نام اسلام به اسلام ضربه می زنند.
 
آیت الله سید علیرضا عبادی فرمود: اسلام و انقلاب بن بست ندارد اما مسلمان و انقلابی ممکن است خود را در بن بست بگذارد. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در بخش دیگری از صحبت­های خود به این موضوع پرداخت: اینکه برخی می گویند قرائت ما از اسلام این است! این گونه نمی شود و اسلام را نباید با افراد انطباق داد. ایشان فرمود: هرمشکلی داریم به اسلام و انقلاب ربطی ندارد بلکه به افراد مربوط است.

آیت الله عبادی با اشاره به واقعه تاریخی از اوضاع مسلمین فرمود: آن روزی که مسلمانان به عنوان متمدن ترین قوم در اندلس حکومت می کرد، اروپایی ها عقب افتاده بودند که باصدای زنگ ساعتی که اختراع مسلمان بود، رفتند تا شیطان را از آن بیرون بیاورند! 

ایشان در بخش مهمی از صحبت­ های خود به موضوع نفوذ دربین مسلمانان اشاره و  فرمود: مسلمانان اندلس تقوا به خرج ندادند و از چهارچوب آن چه خداوند به آن ها گفته بود خارج شدند که در نتیجه دشمن در آن ها، در اقتصاد و فرهنگشان نفوذ کرد. ایشان تصریح کرد دشمنان، نسخه نفوذ را پیاده کردند و از جیبشان سرمایه گذاری می کردند. ایشان افزودند الان بوسیله خود ما نفوذ را انجام می دهند.

امام جمعه بیرجند به بیان مقام معظم رهبری در توصیف استان خراسان جنوبی اشاره و گفت: رهبری فرمودند بیرجند  شهر علم و ایمان است و می خواهند علم و ایمان را از شما بگیرند. 

ایشان اظهار فرمود: در دهه ذیحجه که شما مردم دنبال دعای عرفه و انجام مستحبات بودید، در همین شهر در سالن دو شهید بزرگوار قاسمی که اصلا شرایط برگزاری کنسرت را ندارد، روی خون پاک این دو شهید که از رویش های انقلاب اسلامی هستند، تقریبا با چشم پوشی از همه مقررات مراسمی برگزار کردند که زن و مرد مخلوط بودند، هیچ قاعده را رعایت نکردند و گاهی صدای جیغ دختران و زنان بلند بود. ایشان ادامه داد: آیا فردی که کارخانه اش تعطیل است و روستایی که آب آشامیدن ندارد آیا با این ها خوشحال می شود؟  وی افزود: این کارها را همان ها  که می گفتند فلانی ها می خواهند پیاده روها را دیوار کنند! انجام می دهند. ایشان به حاضران در نماز عبادی- سیاسی جمعه فرمود: این کارها هوچی گری است و فرهنگ شما را می گیرند.

آیت الله عبادی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند آتش به اختیار یعنی از دین و فرهنگ، به صورت قانونی خودتان دفاع کنید. آیت الله عبادی خواستند جلوی این انحرافات را هرطور شده قانونی بگیرید.
 
آیت الله عبادی به وضعیت اقتصادی استان پرداخت و گفت: آمار حقوق های نجومی و اختلاس ها را ببینید؛ صاحب کارخانه ورشکسته می شود اما کسی نیست به دادش برسد. ایشان با اظهار ناراحتی فرمود: گاوداری و دامداری هایی وجود دارد که در آخر ماه ممکن است چیزی به دستشان نرسد اما کنسرت ممکن است در یک شب که ناموس مردم در آن حضور داشتند، 50 تا 60 میلیون تومان به جیب بزند. این چه عدالتی است؟ ایشان به مسئولان استان اشاره و پرسید: چرا دنبال کنسرت هستند و مشکل مردم را حل نمی کنند؟

آیت الله عبادی در بخش­های پایانی صحبت خود با اشاره به وضع مسلمانان در جهان فرمود: می دانید به مسلمان ها در جهان چه می گذرد؟ این همه آواره های مسلمانان سوریه، عراق، یمن، میانمار و دیگر کشورها وجود دارد. وقتی می بینید مسلمانان را می سوزانند آن وقت شما دنبال خوشحالی و خوش رقصی هستید؟
ایشان در پایان تاکید فرمود: به عنوان مسئول جامعه اسلامی باید سیاستی را دنبال کنید که درد مردم را دوا کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار