کد خبر: ۴۹۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ 06 September 2017
 تابناک خراسان جنوبی: بنابر اطلاع شبکه لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمین لرزه ای بامداد چهارشنبه 15 شهریور به مقیاس 4.7 ریشتر در مختصات جغرافیایی  32.70 عرض شمالی و 59.04 طول شرقی را ثبت کرده است. این زمین لرزه حدود ساعت 2 و 50 دقیقه و 32 ثانیه بامداد در 17 کیلومتری شهر خوسف از توابع بیرجند واقع شده است. هنوز از خسارات احتمالی این زمین لرزه هیچ گزارشی منتشر نشده است.

فرمانداری بیرجند در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به غیر قابل پیش‌بینی بودن زمین‌لرزه، از ساکنین روستاها و بافت‌های فرسوده درخواست شده است چنانچه از وضعیت پایداری منازل مسکونی اطمینان ندارند برای ایمنی بیشتر در فضای باز مستقر شوند.

میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی نیز از ارسال تیم‌های ارزیاب برای بررسی خسارت‌های احتمالی به نقاطی که  زلزله زده خبر داد. وی گفت: در حال حاضر دهیاران و بخشداران در محل کانون این زلزله در روستاهای خلیلان، گل‌فریز، رومنجان و عیلکی حضور دارند.

خامسان مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان نیز اظهار داشت؛ به دلیل فوریت زلزله در ساعات اولیه پس از انتشار گزارش ثبت زلزله جلسه هماهنگی مدیریت بحران جمعیت هلال‌احمر استان تشکیل شده است و تمام پایگاه‌های استان در حال آماده باش هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار