در هفته دفاع مقدس افتتاح می­ گردد
همزمان با هفته دفاع مقدس اولین پردیس شرکت های دانش بنیان سپاه در شهر بیرجند با ظرفیت استقرار 30 شرکت و امکانات زیرساختی و حمایتی لازم افتتاح می گردد.
کد خبر: ۴۸۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 05 September 2017
تابناک خراسان جنوبی: مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چندین مرکز زیر نظر سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری است و به زودی نیز اولین پردیس شرکت های دانش بنیان سپاه در سطح کشور در هفته دفاع مقدس با حضور مسئولین لشکری و کشوری در بیرجند افتتاح می شود.

جواد عقیلی پور امروز اظهارداشت: افرادی که می توانند ایده ای را تبدیل به محصول کنند در جهت حمایت از ایشان خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی رایگان در اختیارشان قرار می دهیم و به مخترعین و افراد صاحب ایده که نیاز به حمایت مالی دارند در سه سقف به آنان کمک می کنیم.
 
وی این سه سقف را به این شکل تشریح نمود: طرح ها یا آماتوری و بصورت اولیه است که سقف کمک پنج میلیون تومان و حمایت های نیمه حرفه ای را خواهد داشت. یا اینکه طرح فعال شده و در حال کار است که برای آن سقف حمایت 20 میلیون تومان به طور بلاعوض در اختیار افراد قرار می گرد. اگر  طرحی به مرحله تجاری سازی یا مرحله تولید انبوه برسد وام های ۵۰ ، ۱۰۰ ، ۳۰۰ و ۵۰۰ میلیون تومان با حق تنفس 12 ماهه  به صاحبان آنها و مخترعین اختصاص می یابد.
 
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی افزود: برای اینکه این سه نوع حمایت شامل افراد شود کارگروه هایی تخصصی در چهار رشته برق، عمران، شیمی و فیزیک تشکیل شده که طرح ها در کارگروه ها باید به تایید برسد تا بتواند حمایت های لازم را اخذ کند.
  
عقیلی پور  خاطرنشان کرد: چون اکثر مخترعین برای استقرار مکان خودشان مشکل داشتند مکانی 520 متری در سه طبقه در نظر گرفتیم که مجهز به وسایل اولیه مورد نیاز مخترعین است. این مجموعه علاوه بر شرکت های دانش بنیان، واحد فناوری یا اشخاص حقیقی که ابتکاری داشته باشند؛ نیز می توانیم مکان در اختیارشان قرار دهیم.
 
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با بیان اینکه 30 اتاق در این پردیس پیش بینی شده است، گفت: اتاق ها در متراژ 9 متری است و طی قرارداد یک ساله در اختیار افراد قرار می گیرد. اگر در یک سال طرح مورد نظر به سرانجام رسید قرار داد تمام می شود و اگر نیاز باشد قابل تمدید است.
 
عقیلی پور خاطرنشان کرد: شرایط برای واگذاری ویژه و سخت نیست و واحدهای فناوری کوچک هم می توانند این مکان را در اختیار بگیرند.

وی بیان داشت: خدماتی که در پردیس انجام می شود علاوه بر در اختیار گذاشتن مکان به افراد، دفتر ارتباط بین صنعت و  شرکت برقرار می شود. همچنین مشکلات مخترعین در خصوص بحث حقوقی محصولاتشان است که دفتر مشاوره حقوقی ایجاد می شود تا برای ثبت اختراع به افراد کمک شود.
 
عقیلی پور با اشاره به سایر خدمات ارائه شده به شرکت های دانش بنیان افزود: اگر نیاز باشد که از خدمات کارگاهی سایر ارگان های علمی استفاده کنند قراردادهایی با سایر ارگان های علمی داریم که آن شرکت را به ایشان معرفی می کنیم و اگر شرکتی مایل به فروش محصولش بود تفاهم نامه ای با فرابورس ایران بسته ایم. 

وی شرایط حضور را به این نحو بیان نمود: شرکت­ها از شهریورماه مستقر می­شوند و زمان حضور شرکت ها از ساعت 8 صبح تا 10 شب امکانپذیر است. هر شرکت مستقر شده باید ماهانه گزارشی از روند کاری خودشان را به مدیریت پردیس ارائه بدهند. شاخص هایی در این ارتباط مد نظر است تا با ارزیابی شرکت ها به تبدیل علم به ثروت در استان کمک شود. وی اظهار کرد صرفا از شرکت­ها هر ماه 50 هزار تومان برای خدمات ارائه شده و هزینه آب و برق و غیره اخذ می شود. 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضایی
|
Canada
|
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
سلام ادرس شماره تلفن و...... پردیس راجایی درمتن می اوردید.که بدانند.به کجامراجعه کنند تشکر از تابناک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار