‌خراسان جنوبی از کمبودها رنج می‌برد
نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: ‌خراسان جنوبی از کمبودها رنج می‌برد و از دولت می‌خو‌اهیم نیم‌نگاهی به این خطه داشته باشد‌.
کد خبر: ۴۸۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰ 04 September 2017
تابناک خراسان جنوبی به نقل از تسنیم؛ حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی با اشاره به سفر اخیر خود که به همراه نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به دیدار مقام معظم رهبری داشته است، اظهار داشت در این دیدار وضعیت استان اعم از آب و زیرساخت‌ها به عرض رهبری رسانده شد. ایشان افزود خواست مردم خراسان جنوبی برای دیدار و سفر مقام معظم رهبری به خراسان جنوبی را از ایشان داشتیم که اگر این سفر محقق شود مصوبات این سفر قطعاً در کاهش مشکلات فعلی خراسان جنوبی تاثیرگذار خواهد بود.
 
ایشان در بخشی از اظهاراتش افزود: خراسان جنوبی استانی کویری است و از کمبودها همچنان رنج می‌برد اما دارای ظرفیت و پتانسیلی ناشناخته است که کمتر کسی تاکنون به آن توجه کرده و پرداختن به این ظرفیت‌ها می‌تواند کمک بزرگی به اقتصاد خانواده‌ها باشد.

این نماینده  گفت: استان خراسان جنوبی از دیرباز در بحث صنایع دستی مانند تو بافی، حوله‌بافی از توانمندی زیادی برخوردار بوده که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد چون می‌توان با توزیع این محصولات در کشور هم سبب گسترش فرهنگ صنایع دستی بومی استان شد و هم به چرخه تولید داخلی و اقتصاد خانواده‌های استان خراسان جنوبی کمک کرد.

عبادی گفت: در روستاها با برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه صنایع دستی که خاص استان خراسان جنوبی است مانند توبافی و حوله‌بافی می‌توان در جهت رونق این تولیدات گام برداشت و در این راستا شرکت‌های تعاونی زنان روستایی و دیگر شرکت‌های تعاونی می‌توانند کمک زیادی در فروش محصولات داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات استان نبود راه آهن است و اگر دولت بتواند ریل‌گذاری را اجرایی کند دیگر مشکلات استان از جمله مشکلات صنعت و معدن هم برطرف می‌شود و مردم این استان همچنان در انتظار شنیدن سوت قطار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار