۶ طرح بزرگ صنعتی استان یزد که بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری احداث شده، توسط معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۴۸۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ 01 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ قبادیان  برای افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت در یزد، به این استان سفر کرد و برنامه رسمی افتتاح این پروژه‌ها آغاز شد.

وی در ابتدای این سفر با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، با آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی دیدار و گفت‌و‌گو کرد، در این دیدار آیت الله ناصری یزدی بر ضرورت تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخل کشور تاکید کرد.

معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین برنامه سفر کاری خود به استان یزد، به مسجد روضه محمدیه رفت و در مراسم یادوراه شهید دهقان نیری، شهید نیروی انتظامی که سه روز قبل در سیستان و بلوچستان و به دست اشرار به شهادت رسیده بود و همچنین یادواره شهدای منا شرکت کرد.

حضور در شهرک صنعتی جهان آباد میبد و افتتاح پروژه کاشی خورشید یزد برنامه دیگر قبادیان در این سفر یک روزه بود. قبادیان معاون وزیر در این مراسم بر ضرورت تسهیل و توسعه مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های اقتصادی و توسعه‌ای استان‌های مختلف کشور تاکید کرد.

این کارخانه کاشی با تولید انواع کاشی به روش نوین و با بهره‌گیری از طرح‌های جدید و دیجیتال در فضایی به وسعت 6 هزار مترمربع به بهره‌برداری رسیده و از امروز رسما فعالیت خود را آغاز کرده است.

برای بهره‌برداری از این کارخانه کاشی که توسط بخش خصوصی در شهرک جهان آباد میبد احداث شده، 200 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

احداث این کارخانه سبب افزایش یک میلیون و 600 هزار تنی ظرفیت تولید کاشی و سرامیک شهرستان میبد و استان یزد می‌شود و زمینه اشتغال 50 نفر به صورت مستقیم را فراهم کرده است.

افتتاح کارخانه کاغذ فام دیگر برنامه سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به یزد بود، این کارخانه در زمینه خدمات برش و بسته‌بندی کاغذ فعالیت می‌کند.

کارخانه کاغذ فام ظرفیت تولید و بسته بندی سالانه 12 هزار تن کاغذ را دارد و با ایجاد اشتغال مستقیم برای هشت نفر و سرمایه‌گذاری 75 هزار میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.

در این سفر همچنین کارخانه آرمان سلولز که در زمینه تولید پوشاک کامل بچه فعالیت می‌کند مورد بهره‌برداری قرار گرفت، به گفته مدیرعامل این کارخانه، محصولات تولیدی این واحد توانایی رقابت با نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی را دارد.

قبادیان پس از افتتاح پروژه آرمان سلولز، به کارخانه یزد پلیمر رفت و این مجموعه که لوله‌های پلی‌اتیلن انتقال گاز و آب تولید می‌کند را افتتاح کرد.

این کارخانه توانایی تولید سالانه چهار هزار تن لوله‌های پلی اتیلن را دارد که در زمینه‌های انتقال گاز و آب به کار گرفته می‌شود و این میزان تولید محصول با کیفیت در نوع خود بسیار ارزشمند است.

کارخانه یزد پلیمر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان 50 هزار میلیون ریال و با اشتغال‌زایی مستقیم برای 20 نفر امروز بهره‌برداری شد و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

دیگر مجموعه صنعتی و اقتصادی که در استان یزد امروز به بهره‌برداری رسید، کارخانه شیررضا بود که در زمینه محصولات غذایی با محوریت صنایع کنجدی فعالیت می‌کند.

این کارخانه که با 57 هزار میلیون ریال و اشتغال‌زایی مستقیم 60 نفر به بهره‌برداری رسیده، ظرفیت تولید سالانه چهار هزار و 674 تن فرآورده‌های کنجدی را دارد.

افتتاح کارخانه تولیدی پاریزباف هم یکی دیگر از برنامه‌های معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر بود، این مجموعه با سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و یک میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی احداث شده است.

مدیرعامل این کارخانه که در زمینه تولید پرده فعالیت دارد، در مراسم افتتتاحیه کارخانه پاریزباف اظهار داشت: تنها درخواستی که ما از مسئولان داریم این است که جلوی قاچاق کالا را بگیرند، متاسفانه قاچاق پرده‌های چینی و ترک کمر تولید کنندگان ایرانی را شکسته است.

پایان بخش برنامه افتتاح واحدهای صنعتی و رفاهی استان یزد، بهره‌برداری از مجتمع خدماتی رفاهی سیب و نار شاهدیه یزد بود که با سرمایه‌گذاری 290 هزار میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای 89 نفر، در زمینه‌های ارائه خدمات هتل، تالار و رستوران فعالیت می‌کند.

در مجموع برای پروژه‌های افتتاح شده امروز، 270 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و زمینه اشتغال مستقیم 450 نفر در استان یزد فراهم شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار