مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان جنوبی گفت: ۴۸۳ طرح در کمیته امداد استان با اعتبار و تسهیلات بالغ بر ۶ میلیارد تومان اجرا شده است.
کد خبر: ۴۸۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ 22 August 2017
رضا سلم‌آبادی عصر امروز در نشست خبری معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در جمع خبرنگاران استان خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مباحث در کشور حوزه اشتغال است که مهم‌ترین مقوله در کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان توانمندسازی خانواده‌ها در حوزه توانمندسازی اقتصادی است.

وی افزود: نگاه به حوزه توانمندسازی اقتصادی مددجویان نگاه ویژه‌ای است که عملاً به دنبال این هستیم که نگاهی صرف مصرف‌گرایی در جامعه مددجوی امداد نباشد بلکه به دنبال این هستیم که مددجویان را در حوزه اقتصادی توانمند سازیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: باتوجه به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده است برنامه کمیته امداد استان نسبت به سال گذشته 116 رشد داشته که بیانگر نگاه عمیق و ویژه امداد به توانمندسازی مدجویان است.

سلم‌آبادی بیان کرد: اعتبار اشتغال امداد خراسان جنوبی امسال 51 میلیارد تومان است که از این محل 35 میلیارد تومان سهم بانکی یا وام‌های تبصره‌ای است و 16 میلیارد تومان از محل صندوق اشتغال امداد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: در پنج ماهه نخست امسال نیز کمیته امداد استان از محل صندوق اشتغال نیازمندان 193 طرح اجرا کرده است که بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون تومان برای این طرح‌ها تسهیلات پرداخت شده است.

سلم‌آبادی بیان کرد: در حوزه تسهیلات بانکی نیز در این مدت 290 طرح اجرا شده  که بالغ بر 3 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات از این محل به مددجویان کمیته امداد استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه 483 طرح از ابتدای امسال تا نون در امداد استان با اعتبار و تسهیلات بالغ بر 6 میلیارد تومان اجرا شده است افزود: در زمینه طرح‌های اجرایی در حوزه کار انگیزی 19 طرح، در حوزه توان افزایی 126 طرح و در حوزه خودکفایی و کارآفرینی 338 طرح اجرا شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مدجویان تحت پوشش امداد اظهار داشت: در زمینه آموزش مهارت آموزی، پایدارسازی و توسعه آموزش‌های کارآفرینی و حرفه آموزی دانش آموزان دبیرستانی در پنج  ماهه نخست امسال در مجموع 2 هزار و 289 نفرساعت آموزش با اعتبار بالغ بر 34 میلیون تومان در استان اجرا شده است.

سلم‌آبادی با اشاره به بخش کاریابی در حوزه امداد استان بیان کرد: از محل کاریابی در استان طی این مدت 21 نفر از این محل مشغول به کار شدند.

وی افزود: یکی از مواردی که سبب موفقیت طرح‌های اشتغال کمیته امداد نسبت به سایر سازمان‌ها می‌شود مقوله نظارت است که در این زمینه در بحث آموزش 128 مورد، در طرح‌های اشتغال 9 هزار و 253 مورد و در کاریابی 21 مورد تحت نظارت در این مدت قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: از محل اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی از ابتدای امسال تاکنون 74 خانواده از مدجویان کمیته امداد استان خودکفا شدند.

سلم‌آبادی بیان کرد: یکی از مباحثی که در استان امداد به عنوان یک شغل به آن نگاه می‌کند و جمعیت عمده‌ای از استان به آن مشغول هستند مقوله فرش است که در 5 ماهه امسال 344 تخته فرش توسط مددجویان امداد بافته شده که هزار و 440متر فرش به ارزش 750 میلیون تومان بوده است و توانسته به تولید و چرخه اقتصاد استان کمک کند.

این مسئول افزود: 241 تخته از این تعداد تحت نظارت امداد و مابقی توسط نظارت خود خانواده‌های مددجویان تولید و به فروش رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: 3 هزار و 800 بافنده در سطح استان تحت حمایت امداد هستند که از این تعداد 2 هزار و 516 نفر در کارگاه‌های خانگی در حال فعالیت هستند و بقیه در 14 کارگاه تجمیعی فعالیت دارند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار