مدیر جهاد کشاورزی سرایان با بیان اینکه هدف از اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و لوله‌گذاری، صرفه‌جویی و جلوگیری از هدررفت آب و بهینه‌سازی مصرف است گفت: ۲۱کیلومتر شبکه آبیاری نوین در ۶ حلقه چاه موتور آیسک شهرستان سرایان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۷۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 15 August 2017
موسی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار در بیرجند، اظهار داشت: بیش از 21کیلومتر و 524 متر لوله‌گذاری در 6 حلقه چاه موتور و قنات بخش آیسک شهرستان سرایان با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 400 میلیون ریال انجام می‌شود.

وی افزود: برای اجرای عملیات لوله‌گذاری اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 400 میلیون ریال که 6 میلیارد و 580 میلیون ریال سهم اعتبار کمک بلاعوض دولتی از محل اعتبارات ملی و 2 میلیارد و 820 میلیون ریال سهم مشارکت و خودیاری بهره‌بردارن و کشاورزان است هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سرایان گفت: با انجام عملیات لوله‌گذاری شاهد ارتقای راندمان مصرف آب هستیم چراکه تبخیر و تعریق در طول مسیر به صفر می‌رسد و انتقال سریع آب را به مزارع خواهیم داشت.

سلیمانی افزود: هدف از اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و لوله‌گذاری  صرفه‌جویی و جلوگیری از هدررفت آب و بهینه‌سازی مصرف است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح 185 خانوار با جمعیت 750 نفر از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند اظهار داشت: با اجرای لوله‌گذاری در موتور پمپ‌های کشاورزی آب از محل موتور پمپ تا مزارع به وسیله لوله هدایت می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه به ازای هر کیلومتر لوله‌گذاری 3 لیتر صرفه‌جویی در مصرف آب را خواهیم داشت تصریح کرد: در 6 حلقه چاه موتورهای جنت، زمزم، ثلاثه، اسلامی نوین، امید آیسک و قنات روستای سراب 21 کیلومتر و 524 متر شبکه آبیاری نوین اجرا شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار