معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۲۰ بنا و بافت تاریخی و فرهنگی استان مطالعه، مرمت و بازسازی می‌شود.
کد خبر: ۴۷۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 13 August 2017
به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، علی شریعتی‌منش اظهار داشت: بناها و بافت‌های تاریخی استان خراسان جنوبی با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال در حال مطالعه، مرمت و بازسازی است.

وی افزود: با تخصیص اعتبارات استانی و ملی به خراسان جنوبی بیش از 120 بنا و بافت تاریخی و فرهنگی، مطالعه، مرمت و بازسازی می‌شود.

معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی بیان کرد: این بناها شامل آثار جهانی باغ اکبریه، قنات بلده، بیابان لوت، 46 بنای مشارکتی، آسباد، ارگ، کاروانسرا، مسجد، حسینیه، آرامگاه، قلعه، باغ، پل، بافت‌های تاریخی بشرویه، بیرجند، تون، خوسف، مرمت و تجهیز موزه‌ها، مرمت اشیاء بخش خصوصی و مطالعات تعدادی از روستاهای با ارزش تاریخی استان خراسان جنوبی می‌شود.

شریعتی‌منش گفت: اعتبارات عمرانی حوزه معاونت میراث فرهنگی در این استان و به ویژه اعتبارات ملی از افزایش چشمگیر و قابل توجهی نسبت به سال گذشته برخوردار است که این افزایش بیش از 8 برابر بوده است.

وی افزود: این اعتبارات می‌تواند اشتغال موثری را برای دانش آموختگان، استادکاران مرمت و کارگران در حوزه مرمت بناهای تاریخی به دنبال داشته باشد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار