معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: چهارمین جشنواره تئاتر معلولان کویر به میزبانی خراسان جنوبی در آذرماه امسال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۷۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 08 August 2017
جمیله رضازاده ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان با اشاره به ارزیابی وضعیت مناسب‌سازی ادارات کل استان در جشنواره شهید رجائی اظهار داشت: این جشنواره چندین سال است که در حال اجرا است و در سال 95 این جشنواره در دستگاه‌های ادارات کل استان خراسان جنوبی انجام شده که 53 دستگاه مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه این ارزیابی‌ها در 4 شاخص ورودی، سطح شیب‌دار، آسانسور و فضای بهداشتی صورت گرفته است گفت: هر کدام از این شاخص‌ها داری آیتم‌ها و زیر شاخص‌هایی است که در ساختمان دستگاه‌های اجرایی استان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: در ارزیابی کلی که انجام شد علائم حسی قبل از پله و پاگردها از شاخص‌هایی بوده است که در هیچ کدام از دستگاه‌های استان مورد توجه قرار نگرفته است و  این مورد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رضازاده با بیان اینکه به طور کلی استان خراسان جنوبی در ارزیابی که از دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفت از 20 امتیازی که در جشنواره شهید رجائی به مناسب‌سازی تعلق گرفته بود امتیاز 13.1 را کسب که 65 درصد تحقق مناسب‌سازی را انجام داده است و باید تلاش کنیم در سال آینده درصد تحقق ما بیشتر شود، افزود: شرکت گاز خراسان جنوبی بیشترین امتیاز را در بین دستگاه‌های استان کسب کرد و امتیاز 19.5 را به خود اختصاص داد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: برای اینکه مناسب‌سازی در استان از رشد بهتری برخوردار شود اداره کل بهزیستی استان میزبانی 4 جشنواره تئاتر معلولان را برعهده گرفته است.

رضازاده با بیان اینکه این جشنواره با حضور استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی، استان یزد و کرمان و به میزبانی استان خراسان جنوبی در راستای ارتقای سطح مناسب سازی برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره با هدف فرهنگ‌سازی، نشان دادن توانایی‌ها معلولان و افزایش اعتماد به نفس و خودباوری معلولان برگزار می‌شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: 4 جشنواره تئاتر معلولان از 13 تا 17 آذرماه امسال به میزبانی استان خراسان جنوبی به مدت سه روز برگزار می‌شود که اکثر شرکت کنندگان در این جشنواره معلولان ضایعه نخاعی و جسمی حرکتی هستند.

رضازاده با توجه به اینکه به سبب برگزاری این جشنواره می‌طلبد وضعیت مناسب‌سازی شهری به ویژه مرکز استان پیگیری شود گفت: در راستای برگزاری این جشنواره مشکلاتی از قبیل نبود ناوگان حمل نقل ویژه معلولان در استان، عدم مناسب‌سازی سالن‌های نمایشی استان وجود دارد که همکاری ادارت و دستگاه‌های استان را می‌طلبد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار